Sora Magdalena a Crucii – sfânta diavolului, timp de 40 de ani, și
scăparea ei de pactul cu cel rău printr-o pocăință extraordinară
4 noiembrie 2011, - urmărirea penală a unei false mistice italiene
Maica Ebe Giorgioni, fondatoarea mișcării religioase ”La Pia Unione di Gesù
Misericordioso” aduce încă odată lumină asupra importanței discernământului
când vine vorba de mistici, vizionari și altele de acest gen, și ne amintește
de incredibila poveste de viață a unei false mistice, Sora Magdalena a Crucii
(1487-1560)
Renumita călugariță franciscană care a făcut un pact cu satana
Sora Magdalena a Crucii (Magdalena de la Cruz) s-a născut in
Cordoba in Andaluzia, Spania în anul 1487. Numită după mistica Sf. Maria
Magdalena, cea pe care tradiția Bisericii o amintește ca pe marea păcătoasă
”din care Isus a scos șapte demoni.” (Mc.16:9) și care mai este cunoscută
pentru pocăința ei extrordinară. În ceea ce o privește pe Magdalena a Crucii,
părea să devină o mistică extraordinară, iar mai apoi o păcătoasă pocăită,
facând o pocăință severă pentru păcatele ei. Nici chiar Sfânta Tereza de Avila
nu a avut vreodată așa un prestigiu în întreaga Spanie, pe timpul vieții ei,
precum sora Magdalena a Crucii!
Pietatea ei (aparentă) remarcabilă și minunile realizate de ea, au
fost cunoscute în întreaga Spanie și chiar în mare parte a Europei. Atât de
cunoscută era încât împăratul Carol al V-lea, conducătorul Imperiului Roman și
al Spaniei, a cerut o bucată de pânză de care se folosise Magdalena a Crucii,
pentru a îl înfăsura cu ea pe viitorul Prinț Filip al II-lea, la nașterea lui,
dăruindu-i fiului său regesc ”asistența unui sfânt în viață, pentru a-l învălui
cu har dumnezeiesc.” De altfel, prințul Filip al II-lea a devenit Regele
Spaniei în anul 1556.
Prima viziune a micuței Magdalena
Dar
acum micuța Magdalena are doar 5 ani, și este deja cunoscută în orașul ei
pentru devoțiunea ei remarcabilă, ceea ce este ieșit din comun pentru o fetiță
de vârsta ei. Nu cu mult după aniversarea a cinci anișori, se ruga în biserică
și aude o muzică de o dulceață remarcabilă. Apoi, îi apare un tânar foarte
frumos, cu păr negru des, purtând o mantie atât de strălucitoare încât ea a
trebuit să-și închidă ochii. Auzind povestea, unii cred că este vorba de Isus.
Știrile despre acest eveniment se răspândesc în toată Cordoba și toți vor să o
vadă pe micuța Magdalena.
A discerne între viziunile cerești și cele demonice
Dificultatea pe care o vom avea acum în sortarea poveștilor vieții
timpurii a Magdalenei, este că, la fel
ca la toți misticii și harurile lor mistice, alături de aparițiile cerești
există de multe ori influențe și apariții demonice. Ca și în cazul biblic a lui
Iov, Dumnezeu permite diavolului să ispitească și chiar să atace misticii,
pentru a testa credința, iubirea și devotamentul lor. Așa se întâmplă în
majoritatea cazurilor misticilor. Iar cu Magdalena, sarcina de a discerne
darurile ei mistice evidente, este chiar mai dificilă, în primii ani, deoarece
cu siguranță a fost o perioadă când Magdalena a demonstrat o pietate autentică
și devotament profund, cu simplitatea și siceritatea unui copil. Dar noi știm
că a făcut un pact cu diavolul, deci trebuie să fi fost un punct în care
aparițiile cerești s-au redus, sau chiar au încetat cu totul și le-au luat
locul aparițiile diabolice.
Dar pentru moment, micuța Magdalena, trăiește o viață simplă cu
familia ei, care erau meșteșugari săraci, și în timp ce Magdalena rămâne de o
conduită și modestie exemplară, viziunile continuă una după alta, iar pe măsura
trecerii timpului acestea atrag atenția multora; atât de tare încât ea fuge de
acasă pentru a se refugia într-o peșteră din apropiere, unde ea din nou cade în
extaz. Când se trezește, ea descoperă că a fost transportată în mod miraculos
de către îngerul ei păzitor, acasă în patul ei.
Vindecări miraculoase
Nu peste
multă vreme, Magdalenei îi apare o persoană despre care ea crede că este Isus
și îi cere să-și modereze ascetismul, pentru a nu-și compromite sănătatea ei
fragilă de copil. El a informat-o că o așteaptă un mare destin și că pentru
asta ea va avea nevoie de toate puterile. Ea zboară la biserică să îi
mulțumească lui Isus și pe drum întâlnește un bărbat care șchiopăta tare și
care o roagă să-i dea mâna pentru a-l ajuta să urce treptele bisericii. El abia
urcase cu greu câteva trepte, când deodată stă drept, și cu o mare surprindere
și emoție aleargă prin tot orașul strigând în gura mare că este vindecat!
Magdalena însăși intră în biserică și cade într-un extaz profund.
Curând, cineva vine în căutarea ei și își dă seama că ea are o viziune. Acea
persoană, privind în ochii ei de aproape, vede în reflectarea ochilor
Magdalenei cerurile și ceea ce pare a fi Sfânta Treime înconjurată de
Comuniunea Sfinților. Curând după aceea, la fel ca și Isus după vindecare
orbului, Magdalena este supusă la tot felul de interogatorii pentru a descoperi
tot felul de subterfugii, dar aparent nu a fost găsit niciunul. Nu cu mult timp
după aceea, se afirmă că o persoană mută de asemenea a primit darul vorbirii
prin mijlocirea ei.
Mgdalena încearcă să se răstignească
În 1497 la vârsta de 10 ani, Magdalena este deja destul de
frumușică, și în candoarea ei, este foarte precaută să se ascundă în fuste și
rochii lungi negre. Chiar și așa, ea considera despre sine ca este încă prea
frumoasă și într-o zi, ca penitență, încearcă să se răstignească pe peretele
dormitorului ei. Începe prin a-și țintui cele două picioare și mâna stângă.
Sângele țâșnește, iar ea leșină într-o durere atroce. Si-a sfasiat carnea si,
cazând rau peste un cufar, își rupe două coaste. Părinții cheamă doctorul care
îi bandajează toate rănile cauzate de cuie, dar ea arde de dorința de a suferi
teribil ca reparație pentru păcate, și în mod repetat își scoate bandajele,
astfel încât să sufere și mai mult. Dar asta, în curând o îmbolnăvește foarte
tare.
În sâmbăta Paștelui a anului 1497, cade la pat și pare că este pe
moarte, probabil din cauza infecției rănilor răstignirii ei nereușite. La
miezul nopții lasă să-i scape un strigăt puternic, se ridică
în pat, își rupe încă o dată pansamentele și spune că
este vindecată. Ea spune că a fost însuși
Isus, care tocmai i-a apărut și a vindecat-o.
Un post prelungit și prima ei Sfântă Împărtășanie
Cu trei luni inainte de
Prima sa Sfântă Împărtășanie, Magdalena aparent înceteaza să mai mănânce.
Rugămințile bieților ei părinți nu o înduplecă și ea postește până în duminica
Primei sale Sfinte Împărtășanii, și, în mod surpinzător, fără a-și pierde
aspectul sănătos. În ziua ceremoniei, exact în momentul consacrării, ea lasă
să-i scape un alt strigăt și se prosternează pentru un timp îndelungat. Când a
ieșit din biserică, ea explică că Însuși Domnul a pus Euharistia în gura ei,
fără sa fie nevoie ca ea să se apropie de preot.
Răni vindecate aparent peste noapte și povestea a două degete mai
scurte și mai groase
La șaisprezece ani, Magdalena continuă să uimească pe mulți cu
aparenta ei devoțiune extraordinară și cu remarcabila sa dorință de a face
reparație pentru păcate. Mulți o văd ca pe un sfânt în viață - căci cine
altcineva decât un sfânt ar putea face o pocăință (penitență) atât de
extraordinară? Când se biciuia până la sângerare, facând penitență, rănile ei
se vindecau a doua zi într-un mod miraculos spre marea surpriza a tuturor. Ea
este sănătoasă, și totul la ea pare intreg, cu excepția a două degete, care nu
au crescut la fel ca celelalte: la șaisprezece ani acestea nu sunt mai mari
decât degetul mic al unui copil. Unii spun că aceste două degete sunt cele pe
care Cristos le-a atins în copilăria ei, în timpul unei apariții.
Magdalena devine călugăriță franciscană
În anul 1504, la vârsta de 17 ani, Magdalena obține, în fine, ceea
ce pare marea dorință a vieții sale: să devină o călugăriță franciscană – o
fiică spirituală a Sfântului Francisc și a Sfintei Clara. Datorită reputației
sale de sfințenie, este admisă cu bucurie în conventul franciscan (mănăstirea)
Sfânta Isabela a Îngerilor (Convento de Santa Isabel de los Ángeles) și, curând
edifică și inspiră admirația multora dintre călugărițe. Cu toate acestea se
aprind și unele ”beculețe roșii”. Se pare ca ea nu este prea discretă cu viața
și meritele sale spirituale; ea își impune mortificări severe, cară o cruce
grea prin toată mănăstirea, sărută picioarele însoțitoarelor sale, și se pare ca încetează cu totul să mănânce,
aparent trăind doar cu Sfânta Împărtășanie. Toate aceste fapte sunt motiv de
îngrijorare pentru unii, dar ea pare foarte devotată și este dispusă să facă
cele mai nedorite sarcini casnice, astfel încât ”extravaganțele” sale sunt în
mare parte minimalizate, cel puțin pentru moment.
După câți va ani, ca postulantă, în 1502, la 22 de ani, ea are
deja o reputație de sfințenie, și din acest motiv se consideră prudent sa I se
permita să-și depună voturile (juramintele) singură. Evenimentul este foarte
asteptat și bine pregătit. Toți nobilii încearcă să obțină un loc bun în
biserică și pentru a adăuga măreței zile și mai multă glorie, Arhiepiscopul în
persoană are jilțul pregătit, înveșmântat cu catifea bogat brodată.
În fine, a sosit și ziua ceremoniei. Magdalena va fi cunoscută de
acum înainte ca Sora Magdalena a Crucii, în amintirea eroicei sale răstigniri
din tinerețe. Începe ceremonia și ea înaintează, îngenunchează în afara
sanctuarului și așteaptă să audă discursul cardinalului. Dar în loc să îndemne
novicele la practicarea virtuților creștine și la evlavie, el îi cere ei în mod
public rugăciuni și protecție (mijlocire) pentru el însuși și pentru dieceză.
Porumbelul miraculos
După aceea, la Kyrie Eleison, se întâmplă ceva foarte remarcabil:
un porumbel, ce pare a coborî din cupola înaltă a catedralei, captează
privirile tuturor. Porumbelul aterizează pe umărul Magdalenei și pare să-i
vorbească la ureche. Apoi se înalță pe un parapet și rămâne acolo ca și cum
ar veghea pana cand ceremonia ia sfarsit.
Apoi zboară afară din biserică și cei care au alergat afară pentru a-l urmări,
îl văd ridicându-se aproape drept în sus și pentru atât de mult timp, încât
pare că cerurile îl acoperă. Știrile despre acest eveniment se răspândesc iute în întreaga țară și chiar în afara
granițelor.
În timp, pe masură ce trec săptămâni și luni de la solemna
procesiune, Sora Magdalena a Crucii (așa cum este ea cunoscută acum), prezintă
curând niște capacități extraordinare. Fără a trece de zidurile mănăstirii, se
pare că știe o mulțime de lucruri care se întâmplă în Cordoba și în alte părți,
în special în mănăstirea franciscană vecină, respectiv în casele aristocrației
și nobilimii din Cordoba. La fel ca și în trecut, ea continuă să cadă des în
extaz, și dacă se întâmplă să fie în afara celulei sale, în timpul acesta,
însoțitoarele o duc în celula ei și se retrag discret. Uneori, curiozitatea le
depășește și ascultă din apropiere, auzind de multe ori cum șușotește cuvinte
necunoscute și de asemenea aud gemete de grea suferință.
Faima ei continuă să se răspândească de-a lungul Spaniei și în
afara ei
Așa cum era de așteptat, bârfele din jurul acestor evenimente
remarcabile iau amploare și continuă să se extindă și în afara Spaniei.
Corespondeța inundă mănăstirea; oameni de pretutindeni îi scriu Magdalenei a
Crucii, cerându-i rugăciuni și ajutor spiritual. Curg de asemenea donații
generoase și mănăstirea Magdalenei zumzăie ca un stup în plină activitate.
Profețiile Magdalenei
Acesta este timpul în care apare un nou dar uimitor al Sorei
Magdalena: aparent ea poate prezice viitorul. În anul 1515, ea anunță pentru
anul următor moartea Regelui Ferdinand, ceea ce se va petrece așa cum a fost
prezis și, de asemenea prezice și domnia cardinalului Francisco Jiménez de
Cisneros peste regatul Castiliei. În semn de gratitudine, cardinalul Francisco
Jiménez îi dăruiește Magdaleniei un frumos ostensoriu purpuriu, care sporește
si mai mult admirația și devotamentul atât al surorilor cât și al altor
persoane.
O sarcină neașteptată și remarcabila de Ziua Buneivestiri
În data de 25 martie 1518, ziua sărbătorii Buneivestiri, Magdalena
îi spune maicii superioare într-un mod discret, niște vești care o umplu de o
mare nedumerire și confuzie pe această femeie pioasă. Magdalena afirmă că în
noaptea precedentă, de Vigilia Buneivestiri, ea l-a conceput pe pruncul Isus
prin puterea Spiritului Sfânt. Astfel, Magdalena a Crucii, lumina strălucitoare
a mănăstirii Sfintei Isabela a Îngerilor, este însărcinată.
Prevăzând scandalul imens pe care, inevitabil l-ar provoca o asemenea știre, maica superioară îi
ordonă Magdalenei să păstreze pentru moment tăcerea absolută despre asta, în
timp ce ea se roagă pentru a fi călăuzita cum să procedeze. Pe măsură ce trec
zilele, maica superioară o cercetează discret pe Magdalena, și după câteva
săptămâni, trebuie să se plece în fața dovezilor evidente. Abdomenul Magdalenei
se rotunjește vizibil, și se apropie momentul când nu vor mai putea ține în
secret această ”lucrare” a Spiritului Sfânt...sau a naturii?
Călugărițele sunt divizate în ceea ce privește presupusa sarcină
miraculoasă a Magdalenei
Toate călugărițele sunt informate despre situație și curând,
mănăstirea este divizată în două tabere. Pe de o parte se află cele care se
îndoiesc de această concepere miraculoasă, unele, poate din cauza unei invidii
ascunse pe care o nutresc față de Magdalena. Altele, pentru că este un lucru
atât de ieșit din comun care nu s-a mai întâmplat niciodată în afară de cazul
Sfintei Fecioare Maria și, pentru că nicăieri, Sfânta Scriptură, nu ar indica o
a doua naștere a lui Isus în lume.
În acest punct, încă nimeni nu se îndoiește de sfințenia ei, însă
toate aceste lucruri extraordinare sunt, fără nici un dubiu, un motiv pentru un
discernământ atent. Și mai există și acele donații generoase care curg în
onoarea ”sfintei în viață” și nenumăratele persoane care solicită mijlocirea și
rugăciunile ei... toate acestea le pun
pe celelalte călugărițe într-o pozitie inferioară și le fac să se simtă inadecvate în spiritualitatea și
în practicarea virtuților lor. Cu siguranță multe dintre ele se autoacuză în
fața duhovnicului de gelozie, spunând că nutresc invidie față de ea., si
probabil că unele sunt invidioase pe ea. Astfel, pentru unele, din diverse
motive, li se pare de neconceput această graviditate supranaturală, mai ales
pentru motivul cel mai important, că o astfel de minune nu este enunțată în
Sfânta Scriptură.
De cealaltă parte, sunt acele călugărițe, la fel de numeroase,
care spun că Dumnezeu lucrează pe căi misterioase, și Cel Preaînalt a revărsat
de ani de zile tot felul de haruri extraordinare asupra slujitoarei Sale
smerite. Este cu totul de înțeles că ele nu-si pot închipui ca și-ar fi putut
întina puritatea, ea, care în mod aparent este atât de pioasă și devotată, și
în plus nu a părăsit niciodată mănăstirea. La aceasta, cele care se îndoiau
replică faptul că ea îl primește pe duhovnic singură și că grilajele gardului
mănăstirii sunt atât de distanțate, încât ar permite trecere unei ființe mult
mai corpolente decât Sfântul Duh.
Oricum, un jurământ al tăcerii este convenit de ambele tabere,
însă unele nu se pot abține și curând extraordinarele știri se răspândesc în
întreaga Cordobă și în afara ei. Dar cum răspunde Magdalena? Ea tratează toate
aceste știri și insinuări cu o indiferență totală.
Aparent ea este și mai devotată în practicarea virtuților și
dublează severitatea penitențelor, mergând desculță pe bucăți de sticlă spartă
și biciuindu-se pe umeri și pe spate cu instrumente de mortificare severă, pe
lângă acestea purtând și un ciliciu aspru (CILÍCIU
s.n. Centură sau cămașă aspră din păr
de capră, care se purta pe piele de penitenți pentru a se mortifica ).
Arhiepiscopul ordonă examinarea medicală a Sorei Magdalena
Auzind vestea, arhiepiscopul de Sevilia trimite trei ”moașe”
experimentate pentru a o examina pe Magdalena. Examinând-o foarte atent, ele
anunță că, deși este adevărat că sora este însărcinată, este la fel de adevărat
că virginitatea ei este complet intactă și de necontestat. În toate bisericile
și în toată țara explodează rugăciuni de recunoștință, iar în mănăstire,
bârfitoarele care s-au îndoit sunt reduse la tăcere și supuse penitențelor
pentru dubiile lor.
În ajunul Crăciunului, în anul 1518, Magdalena confirmă că va
naște foarte curând. În capătul grădinii este pregătită pentru ea o casă mică,
pentru că într-o viziune, îngerul ei păzitor i-a recomandat să nască singură,
pentru a suferi mai mult neavând asistență umană. Magdalena rămâne închisă în
acea căsuță timp de trei zile, timp în care întreaga comunitate rămâne în rugăciune.
Povestea pe care Magdalena o spune atunci când iese, este absolut uluitoare.
Ea povestește că în noaptea de Crăciun, la miezul nopții, a dat
naștere unui copilaș magnific, care radia atâta lumină, încât se vedea în
cameră ca ziua în amiaza mare. Aerul rece din camera ei s-a încălzit subit
într-un mod miraculos și copilul divin nu a suferit de loc din cauza frigului.
În timpul acesta, într-un mod ciudat, părul Magdalenei a început să crească foarte repede și din
culoarea neagră ca pana corbului se schimbă în cel mai luminos blond, a cărui
lungime îi permite să-l învăluiască pe copilaș, și să-l țină la căldură ca și
în cele mai calde haine pufoase. Ca dovadă a minunii, ea taie câteva bucle
blonde, înainte ca părul ei să redevină normal. Călugărițele se luptă pentru
câteva fire de păr miraculos pentru a le păstra ca relicve pretioase.
Continuând povestea nașterii ieșite din comun, Sora Magdalena a
Crucii afirmă că în dimineața de după Crăciun s-a trezit singură, frumosul
copilaș a dispărut, dar sânii ei erau înroșiți/crăpați, de la cum îl alăptase,
totodată apărând și semnele nasterii recente pe corpul ei. Curând, moașele au
fost din nou trimise să verifice veridicitatea acestor fapte și să vada dacă
virginitatea Magdalenei nu a avut de suferit în urma acestui eveniment. Un ”Te
Deum” solemn este cântat în catedrală și donațiile curg ca niciodată până acum.
Dar adevărul e că întregul eveniment a fost orchestrat și înfaptuit de către
diavol, în special de doi demoni pe nume Balban și Patorrio, așa cum vom descoperi
în curând....
Câțiva continuă însă să bârfească, astfel că, în încercarea de a
pune capăt definitiv calomniilor, într-o dimineață sosește la mănăstire un
călugăr exorcist, în timp ce călugărița este în extaz. El se apropie și îi
înfige două ace lungi în corp, unul în picior și altul în mână. Acele pătrund
adânc în corpul ei, dar Magdalena rămâne perfect impasibilă la aceasta, fără a
avea nici un fel de reacție, ceea ce, în mintea multora, confirmă că extazele
ei sunt autentice. Când acele sunt scoase, o mică dâră de sânge se prelinge din
răni.
Postul ei de la hrană este subiectul unui test sever
În pofida acestor dovezi, Sora Magdalena este supusa unui alt
test, de data aceasta în ceea ce privește abstinența sa de la mâncare; un post
pe care aparent și l-a asumat timp de 11 ani, deoarece se insinuează că anumite
novice îi duc mâncarea pe ascuns. Așadar, maica superioară solicită de la
mănăstirea franciscană vecină, ca o gardă de doi călugări să păzeasca intrarea
în chilia Magdalenei, supraveghind-o 24 din 24 de ore; cei doi călugări
schimbându-se prin rotație. În plus, ea ordonă ca obloanele de la fereastra
camerei ei, să fie țintuite. După câteva zile, se descoperă că Magdalena a
dispărut subit. O caută peste tot și în curând o găsesc adormită lângă o fântână
în partea opusă a grădinii. Călugării o asigură pe stareță că nu s-au relaxat
nicio clipă în sarcina de supraveghere. La rândul ei, Magdalena le revelează că
însuși Sfântul Francisc a transportat-o în acest loc. Firește că nimeni nu este
capabil să dea o explicație pentru acest fapt neobisnuit și se concluzionează
că nu este altceva decât o altă minune în viața extraordinară a sorei Magdalena
a Crucii.
O catedrală este construită în mare parte prin donațiile acordate
sorei Magdalena
În acest moment, sora Magdalena are o faimă mai mare decât însăși
maica superioară. Este consultată pentru toate deciziile majore ce trebuiesc
luate în comunitate. Sfatul ei este cerut inclusiv de către cei de afară, cu
mic cu mare, și curând Magdalena și călugărițele cu care s-a împrietenit devin
mai bine informate despre ceea ce se întâmplă în oraș decât arhiepiscopul
însuși.
În anul 1523 arhiepiscopul are nevoie de o nouă catedrală și,
datorită abundenței donațiilor trimise sorei Magdalena, mănăstirea Sfânta
Izabela a Îngerilor este cea mai bogată din Spania, așa ca este capabilă să
furnizeze cea mai mare a banilor necesari pentru construirea ei. Din acest
motiv, sora Magdalena este consultată în ceea ce privește aspectul noii
catedrale.
Sora Magdalena este aleasă Maică Superioară
Și așa se face că de douaăzeci și nouă de ani notorietatea
Magdalenei a crescut proporțional cu presupusele sale virtuți, și a dus o
existență care, deși, uneori a fost plină de evenimente uluitoare (șocante), în
cea mai mare parte, a contribuit într-un mod pozitiv la evoluția mănăstirii ,
prin practicarea virtuții și prin aparentele semne din cer care inspiră
credincioșii. Arătându-se întotdeauna
pioasă și dispusă la sacrificii, ea inspiră și fascinează ierarhia clericală
din Spania, și mulți simt că ea ar trebui să aibă o poziție mai înaltă în
mănăstire, potrivită meritelor sale. Se sugerează că ea ar trebui să devină
maica superioară, mai ales că odată cu trecerea timpul maica superioară în
funcție devine infirmă. Într-un spectacol de presupusă umilință, Magdalena
protestează, dând ca motiv abilitățile ei precare în treburile administrative,
si afirmă:
”Lasați-le
să o aleagă pe sora Isabela a Sfintei Treimi, în locul meu”
Cu toate astea, surorile care o urmau o voiau atât de mult ca
maică superioară, încât în 17 februarie 1533, Magdalena este aleasă, în
prezența Superiorului Ordinului, cu patruzeci și patru de voturi, contra șapte
voturi date sorei Izabela a Sfintei Treimi.
Magdalena, noua maică superioară, încurajează mortificări și
penitențe severe
Acum, cu Magdalena la conducere, la început viața în mănăstire nu
se schimbă aproape deloc, exceptând faptul că Maica Magdalena pare să aibă o
puternică înclinație pentru practicarea penitențelor severe și le îndeamnă pe
surorile sale religioase să facă la fel. În acest sens, noua stareță provoacă
uneori scene foarte dificile.
Așa
se face că în timpul spovedaniei, din ipocrizie sau din teama unor penitențe
prea severe, acum surorile se autoacuză, de regulă, doar de greșeli minore.
Auzind asta, maica Magdalena este cuprinsă de o mânie sfântă, care curând
provoacă o teamă de nedescris printre surori. Ea dispune ca ele să recunoască
și păcatele mai grave, iar bietele călugărițe devin speriate de severitatea
stareței. Unele izbucnesc în plâns, iar altele, în mod năucitor, intră într-un
fel de semi-posesiune, tăvălindu-se pe podea și arcuindu-și trupurile, înainte
ca încet să reintre în normal.
Pentru a le mustra pe cele mai vinovate pentru presupusele
slăbiciuni spirituale, maica superioară le ordonă unora să se târască în
genunchi în refectoriu (sala de mese a mănăstirii n.tr.) și să facă un semn al
crucii cu limba pe pantofii călugărițelor adunate acolo.
Curând, spovezile călăgărițelor sunt mai pe placul maicii
Magdalena care presupune ca acestea dezvăluie adevărata stare de păcat a
surorilor. Penitențele acum sunt pe măsura pretinsei gravități a greșelilor,
iar conform Staretei Magdalena este necesar ca păcatul sa fie extirpat în
totalitate și, pentru ca acest demers să aibă succes, biciurile obișnuite (corzile
pentru biciuire), sunt înlocuite cu unele cu metal la capăt.
În ceea ce privește modalitatea și timpul în care ar trebui
aplicată disciplinarea (ex. loviri sau flagelare), maica superioară le
modernizează si pe acestea. Înainte, când venea vremea penitenței extreme și a
utilizării disciplinei (ex. lovituri, flagelare), lumânările erau stinse,
astfel încât nimeni altcineva nu le putea vedea pe călugărițele care alegeau să
utilizeze aceasta formă de penitență severă. Era alegerea proprie a călugărițelor
de a face așa, și se făcea în întuneric astfel încât nimeni să nu știe cine
alegea să se autodisciplineze. Aceste lucruri se faceau pentru a se păstra smerenia călugărițelor.
Dar de acum Maica Magdalena ordonă ca lumânările să rămână
aprinse, iar călugărițelor li se acordă tot timpul necesar pentru a se
autoflagela, în scopul mortificării corporale și a penitenței, în plină lumină
și în prezența celorlalte călugărițe. Potrivit ei, vederea penitenței la care
se auto-supuneau surorile trebuia să fie o încurajare pentru toate celelalte
spre a face la fel, sau, pe de altă parte să le expuna indignării altora,
provocând printre multe călugărițe sentimente interioare de inadecvare si
slăbiciune spirituală, ca și descurajare. Știind că în această perioadă Maica
Magdalena era condusă de diavol (ceea ce vom vedea curând), se presupune că
aceste penitențe extraordinare au fost o ispită a celui rău care voia să
insufle mândrie în unele dintre călugărițe, și disperare în altele.
S-au dus ”micile penitențe” ce constau în cerșirea mâncării pentru
fiecare masă; potrivit Maicii Magdalena, un suflet plin de mândrie poate să
faca acest lucru destul de ușor. Potrivit ei, o mortificare severă este sarea
și piperul unei adevărate penitențe. Acum surorile sunt îndemnate să rămână în
genunchi pe podeaua garnisită cu cuie din fier; ele sunt îndemnate să poarte
cilicii sau curele cu mici piroane de fier îndreptate spre interior și să stea
întinse pe pragul ușilor pentru ca celelalte călugărițe să poată călca peste
ele, iar alte câteva să poarte cunună de spini. Totuși, aceste severități
extreme, aparent în cea mai mare parte, nu dăunează devotamentului comunitatii
față de Maica Superioară. Ea este realeasă de două ori cu o majoritate de
voturi. Se pare că nimeni nu îndrăznește să pună sub semnul întrebării
autoritatea și puterea ei în cadrul comunității.
Maica Magdalena relaxazează alte reguli ale
Ordinului
Cu toate acestea, Abatesa Magdalena a Crucii
destinde unele vechi norme ale Ordinului ce existau de secole. Firește că
aceasta cauzează îngrijorare în primul rând printre celelalte comunități
franciscane și, de asemenea și arhiepiscopului și preoților Bisericii locale.
Cu toate astea, la fel ca și în trecut, reputația sfințeniei sale depășește
aceste îngrijorări, și i se permite, în cadrul mănăstirii proprii, să destindă
multe reguli ale ordinului.
Aparent, Sf. Francisc i-ar fi apărut și o
dispensează de spovadă
Pe de o parte Magdalena încurajează penitențe și
mortificări severe, dar pe de altă parte destinde unele reguli ale Ordinului.
In plus, acum se pare că, datorită ”sfințeniei ”ei, chiar Sfântul Francisc,
fondatorul ordinului, i-ar fi apărut într-o noapte și îi dă o dispensă, pentru
ca în viitor să nu mai meargă la
spovadă.
Cât despre spovezile colegelor călugărițe, ea
explică faptul că este o insultă la adresa lor să fie separate de confesorul
lor printr-un grilaj. În opinia sa, ele ar trebui să stea față în față cu
confesorul. Acest lucru provoacă destul de multă agitație, nu doar printre
surori, ci și printre preoții înșiși, deoarece o astfel de practică, la acea
vreme, era nemaiauzită în întreaga Spanie catolică.
În plus, Maica Magdalena a Crucii autorizează ca
surorile să nu mai postească vinerile, ”pentru a fi capabile să suporte
mortificări și mai mari”. Multe surori care o urmează cred că această mare
reformă a Ordinului Franciscan pe care ea o înfăptuiește va aduce o nouă
prosperitate mănăstirii și însuși Ordinului. Nu e de mirare atunci că la numai
câteva decenii mai târziu, marea reformatoare și mistică, carmelitana Sf.
Tereza de Avilla, se va confrunta cu o opoziție atât de acerbă față de
reformele pe care ea se străduia să le insufle în cadrul Ordinului Carmelitan
din Spania.
Curând după aceea, Maica Magdalena, afirmă că în
seara precedentă, o femeie decedată, (poate un suflet din Purgator?) a venit la
ea să i se confeseze. Imediat Magdalena vrea ca tinerele căligărițe și novicele
să i se confeseze noaptea în chilia ei. Firește că această nouă inovație
cauzează și mai multă rumoare și îndoieli, în mod special din partea Izabelei a
Sfintei Treimi care nu a uitat că a fost învinsă la alegerile în anul 1533 și
asupra căreia Magdalena (ca superioară) a aplicat cele mai severe umilințe de
până atunci.
Maica Magdalena primește admirația multor înalți demnitari de
frunte
Cu toate aceste noi reforme și directive tulburătoare venite de la
Maica Magdalena, admirația pe care o primește de la cei mari ai vremii pare să
estompeze cu ușurință orice critică – deoarece însăși regina Izabela a Spaniei
îi trimite maicii Magdalena un potret al ei, cerându-i Magdalenei rugăciunile
sale și, de asemenea, Arhiepiscopul de Sevilia îi scrie de mai multe ori, iar
în scrisorile sale o numește ”cea mai fericită creatură din lume”, probabil din
cauza tuturor harurilor cerești pe care se presupune că le primește.
Doamnele din înalta nobilime, în timpul sarcinilor si înainte de a
naște îi trimiteau trusoul pentru bebeluși pentru a fi binecuvântat de ea, așa
cum a făcut și Împărăteasa Izabela înainte de nașterea lui Filip al II-lea. În
anul 1535, împăratul Carol al V-lea, pornind o expediție spre Tunisia, a trimis
stindardul său la Cordoba pentru ca ea să-și dea binecuvântarea asupra lui.
Cardinalul Manrique - inchizitorul general- și Giovanni di Reggio – nunțiul
apostolic- au efectuat un pelerinaj pentru a o vizita, și se spune că însuși
papa a trimis vorbă spre a-i cere rugăciunile pentru Creștinatate, cu toate că
trebuie spus că acest lucru era o practică obișnuită a acelor timpuri, ca
Superioarelor, așa cum era și Maica Magdalena, care erau considerate devotate,
să li se ceară adesea de către papa și înalți prelați rugăciunile lor în uniune
cu surorile din mănăstire , spre folosul Bisericii sau al propriilor dieceze.
Îndoielile referitoare la maica Magdalena încep să crească
Și așa se întâmplă că revelațiile și lucrurile ieșite din comun
care o conduc și o ghidează pe maica Magdalena par să o determine să ia decizii
din ce în ce mai contestabile și derutante. Iar acum, într-o dimineață, ea
dezvăluie o revelație și mai tulburătoare:
”Sfânta Fecioară mi-a apărut și m-a condus noaptea trecută de-a
lungul coridoarelor. Ea a zâmbit către tine, soră!” iar apoi, holbându-se la
una dintre călugărițele care erau în opoziție cu ea îi spuse ”la tine s-a uitat
doar lung cu dispreț”.
Este de înțeles că aceste revelații au provocat nemulțumiri
profunde celor care erau victime ale acestora. Protestele lor s-au unit cu cele
ale familiilor de afară, care văd că fiicelor lor li se refuză intrarea în
mănăstire, pe motiv că, de exemplu, unul dintre strămoși a fost poate evreu.
Maica Magdalena firește că a primit informațiile de la Sfânta Fecioară în
persoană, dar în familii, indignarea și mânia provoacă o atitutdine de îndoială
tot mai mare în ceea ce privește ghidarea cerească primită de abatesă.
Alegerile din 1542 aduc un rezultat surprinzător
În timpul următoarelor alegeri pentru funcția de Superioară, maica
Magdalena primește doar o mână de voturi, și Izabela a Sfintei Treimi este
aleasă cu o mare majoritate. Ca reparație (și probabil ca represalii pentru
propria ei umilire), în aceeași seară o obligă pe Magdalena să facă atâtea
semne ale crucii pe podea cu limba câte dale de piatră sunt în refectoriu.
În timp ce făcea asta, Magdalena, fosta abatesă, cade în extaz.
Mai demult, când se întâmpla acest lucru, întotdeauna surorile o duceau în
chilia ei. Acum, ea este lăsată acolo unde se afla, în refectoriu, pentru o
bună parte din noapte. După ”extaz” în fine se întoarce singură în chilia ei.
Cum îndoielile continuă să crească, Magdalena este din nou suspectată că
primește în mod clandestin hrană, întrucât ea afirmă în continuare că postește
zilnic, de acum deja de peste treizeci de ani.
In plus, într-o zi i-a fost adusă Superioarei o cutie de metal ce
conținea ostii pentru Împărtășanie. Această cutie găsită sub patul Magdalenei,
pare a dovedi că minunea Împărtășaniei spontane care s-a repetat de atâtea ori
în trecut, este doar un truc.
Este detectată o prezență demonică
În anul 1543, ea (Magdalena) cade grav bolnavă. Acest fapt pare o
ocazie bună pentru Superioară să o oblige să facă o spovadă generală a întregii
sale vieți. Dar în momentul în care confesorul își pune stola (patrafirul) ca
să se pregatească pentru spovada ei, imediat Magdalena intră în convulsii.
Preotul suspectează o prezentă demonică, astfel ca el trimite după un doctor
despre care știa că are experiență referitor la viața spirituală. El o
examinează pe Magdalena și observă că în timpul unui extaz, ochii Magdaleni nu
rămân ficși - semn distinctiv al extazelor reale. Cu toate astea, el o împunge
cu un ac și nu obține nici o reacție. Dar când, într-un mod înțelept, scufundă
acul în apă sfințită, Magdalena lasă să-i scape un geamăt. Aceasta conduce
imediat la îngrijorarea si chiar suspiciunea ca sora Magdalena ar putea fi
infestată sau chiar posedată de un demon.
Pe măsură ce trece timpul, starea Magdalenei se agravează și deși
aparent nu îi stă în caracter, acum este îngrijorată și-i cere des medicului să
o țină la curent cu evoluția bolii ei. Într-o zi de decembrie, ea aude:
”Ești pe moarte. Nu vei apuca un alt Crăciun.”
Foarte îngrijorată, Magdalena se răsucește brusc în pat, apoi se
ridică și lasă să-i scape cuvinte misterioase:
”1544!... Cei patru zeci de ani preziși; Sunt un câine blestemat!
Duceți-mă în iad”!
Apoi cade înapoi în pat și începe să spună blasfemii revoltătoare,
înainte de a fi brusc luată din patul ei de către o forță invizibilă și
ridicată în aer. Apoi, de mai multe ori cade cu putere în pat, dar aparent fără
a se răni.
Reflectând
un pic, Superioara decide să cheme un preot foarte bătrân și experimentat,
numit Rev. Don Juan de Cordoba și îl roagă să o examineze și dacă este necesar
să o exorcizeze imediat pe Magdalena. Nu cu mult timp
după după ce ajunge la ea bătrânul se uită la ea și poruncește:
“În numele lui Isus îți poruncesc să părăsești pe această biată
femeie - îndrăznește să-ți spui numele!”
Demonul scapă un urlet groaznic în care poate fi recunoscut numele
de ”Balban”. Mai târziu, în timpul exorcismului s-a descoperit un alt demon
numit ”Patorrio” care de asemenea o influența pe ea. Râsul demonic se
intensifică și cuvintele rostite sunt oribile. Demonul slăvește toată
tulburarea pe care a fost în stare să o cauzeze atâția ani în mănăstire și jură
ca se va întoarce...
Astfel, Rev. Don Juan de Cordova este în măsură să stabilească un
caz solid de infestare demonică, și
poate chiar de posesie. Știrile se răspândesc mai întâi printre călugărițe și
curând după aceea printre preoți și locuitorii Cordobei și mai târziu în
întreaga Spanie. Ziua următoare responsabilul provincial al franciscanilor
merge el însuși la patul muribundei. El stă acolo mai multe ore și primește o
spovadă completă, despre care nu spune nimic.
Totuși, toți cei care îl întâlnesc după aceea, observă că el duce
în spate o povară foarte grea, un secret înspăimântător; un coșmar care a durat
o viață de om; viața ”sfintei” Magdalena a Crucii, abatesa diabolică din
Cordoba.
Sora Magdalena recunoaște că a făcut un pact de 40 de ani cu
diavolul
După aceea, un inchizitor este trimis să investigheze problema
spinoasă, la ordinul expres al cardinalului Pardo de Tavera, care deținea
Primatul Spaniei. El este mult mai tânăr decât Rev. Don Juan of Cordova și-i
inspiră încredere Magdalenei. Ea îi dezvăluie că acel tânăr frumos cu păr negru
care i-a apărut la vârsta de cinci ani, a fost de fapt diavolul. El i-a promis
faimă și respect din partea tuturor, dacă ar consimți să i se supună lui
întotdeauna.
Tot satana a fost cel care și-a lăsat semnul atingându-i două
degete, care de atunci au încetat să mai crească. Tot el a fost cel care o învăța
subterfugiul ostiilor și el o ajuta la simularea extazelor. Strigatele ei din
noapte nu erau sub nici o formă
inspirate de iubirea ei extatică pentru Creator, ci de mângâierile demonice ale
celui rau.
Auzind aceste mărturisiri îngrijorătoare, inchizitorul este
îngrozit și, aproape instictiv el face asupra lui însuși semnul crucii. Imediat
sora Magdalena începe să îl insulte pe preot prin cuvinte abjecte și
dezgustătoare. Apoi ea începe să se zvârcolească pe podea în chilia ei, și
mușcă orice îi iese în cale, în timp ce în ipostaze indecente mimează copulația
abjectă pe care ea a făcut-o cu Balban timp de aproape patru zeci de ani.
Fiind un inchizitor cu experiență, bunul călugăr le cere
călugărițelor mai în vârstă și mai experimentate să stea pe coridor pentru a
scrie cuvintele scăpate de Magdalena, astfel încât documentul să servească mai
târziu ca mărturie. De aici, cazul sorei Magdalena este bine documentat și
pregătit repede.
Începe exorcismul sorei Magdalena
Pe parcursul interogărilor prelungite, parte a exorcismului ce se
desfășura, pe parcursul căruia Balban cu greu a fost alungat din Magdalena, s-a
descoperit că au fost folosite modalitățile cele mai haine și hidoase de a
ataca sufletul Magdalenei ca și copil. Se crede că, inițial, el a ales-o pentru
că de fapt ea era foarte evlavioasă și devotată lui Dumnezeu, și astfel, în
răutatea lui groaznică el a vrut cu tot dinadinsul să-i smulga lui Dumnezeu pe
una dintre preferatele Sale. Dar, în curând, vom vedea cum Dumnezeu, în cele
din urmă, învinge triumfător.
În timpul exorcismului ce se desfășura, se descoperă că atunci
când a devenit o tânără adultă, demonul Balban a încetat să-i mai apară ca un
tânăr frumos, așa cum a făcut-o de când ea avea cinci ani. Într-o noapte, când
tânăra fată îl aștepta așa ca de obicei, el i s-a prezentat sub forma unei cețe
sclipitoare care, condensându-se, a luat forma unui bărbat foarte înalt cu păr
lung ce radia o lumină roșiatică.
Ea strigă ”Isus”, dar aceasta firește că îl nemulțumește foarte
tare pe Balban, care o ridică cu mâinile lui arzânde și o trântește de pământ.
Apoi este forțată să contemple această creatură oribilă care acum se ridica în
fața ei metamorfozându-se dintr-un bărbat într-o bestie oribilă.
Creatura infernală este respingătoare și călugărița posedată
descrie cu groază nasul său mare și turtit, coarnele sale răsucite și gura fără
dinți. El îi poruncește ca imediat să devină soția lui și o asigură că nu-și va
pierde virginitatea, și îi promite că
aparenta ei sfințenie va crește odata cu pretinsele plăceri de neimaginat pe
care ea le-ar putea experimenta cu el. Lipsită de tărie spirituală, învinsă,
Magdalena cedează; el se transforma din nou în acel foarte atractiv bărbat
tânăr, iar ea îl primește în ea.
În continuare ea mărturisește că tot diavolul a venit în secret să
o hrănească cu mâncare și că într-adevăr a fost însărcinată cu el. El i-a spus
că nu are nimic de riscat dacă îi urmează instrucțiunile. Toate au fost pentru
a juca o festă care să tulbure mințile călugărițelor și clerului și laicilor din
Spania, și a făcut-o gravidă cu o omidă monstruoasă, care a ieșit din corpul ei
ca un vânt puternic în acea faimoasă noapte de Crăciun, înainte de a se
preschimba în Balban și a reposeda-o cu o vigoare fără precedent.
Câteva persoane sfinte și reconoscute nu au fost păcălite
Și așa se întâmplă că întreaga creștinătate descoperă cu groază că
ea, despre care a crezut toată lumea că a fost mult-iubită de Dumnezeu, a fost
de fapt, mult-iubita creatură a diavolului. Cu toate acestea, unii din
contemporanii Magdalenei, nu au fost atât de ușor păcăliți de falsul ei
misticism, ca de exemplu marele Sf. Ignațiu de Loyola, care a fost
neîncrezător, și în 1541 l-a mustrat aspru pe Martin de la Santa Cruz - care
s-a străduit să-l câștige de partea sorei Magdalena - pentru acceptarea
semnelor exterioare fără a cerceta cu adevărat cele interioare; și marele Ioan
de Avila (care în anul 2012 a fost declarat Doctor al Bisericii de către Papa
Benedict al XVI-lea) a fost de asemenea foarte sceptic, și când a fost la Cordoba
a refuzat discret să meargă la ea.
Sora Magdalena devine ca și omonima ei, Sf. Maria Magdalena și se
căiește profund pentru că a fost posedată de demoni
Așa cum Scriptura relatează, Isus a scos șapte demoni oribili care
au posedat-o pe Sf. Maria Magdalena (Mc 16,9) și ea a devenit cunoscută ca
marea păcătoasă care s-a pocăit. Tradiția ne spune că și-a petrecut restul
vieții într-o peșteră făcând penitență și reparație/ispășire pentru multele
sale păcate și a devenit unul dintre cei mai extraordinari sfinți. Isus a
ales-o pe Maria Magdalena să fie unul dintre primii martori ai Învierii Sale
Glorioase, așa cum ne spune Sfânta Scriptură.
Sentința Tribunalului religios
În ceea ce o privește pe cândva renumita Sr. Magdalena de la Cruz,
acum exorcizată pe deplin și liberă de demonii Balban și Patorrio care sunt
forțați să dezvăluie că ei părăsesc pentru totodeauana trupul și sufletul
femeii posedate, ea este apoi judecată în 3 mai 1546 de către tribunalul
religios.
Marele inchizitor al tribunalului religios este Cardinalul
Jimenez, cel ce deține acum Primatul Spaniei, numit de însăși Izabela de
Castilia, și din cauza aceasta Magdalena este transferată în închisoarea
Alcazar unde a fost interogată în continuare.
Demonii Balban și Patorrio sunt declarați vinovații principali
Sr. Magdalena este acum în vârstă de 61 de ani și se căiește
extraordinar pentru tot ce a făcut și imploră instanța de judecată să pună
capăt rapid chinurilor ei, și să o dea flăcărilor purificatoare. Însă
judecătorii decid altfel. Din cauza vârstei înaintate, a spovedaniei sale
sincere și a calității pocăinței sale, pedeapsa meritată este mult atenuată. Și
pe bună dreptate, ei au considerat-o a fi o jalnică victimă a demonului și,
probabil că-și aduc bine aminte de zilele ei de glorie, când și ei erau
entuziasmați de a avea printre ei ceea ce credeau ei a fi un sfânt
extraordinar.
Și astfel inchizitorii plasează o mare parte de vină asupra
demonilor Balban și Patorrio, în mod special supra lui Balban și nu atât de
mult asupra Magdalenei însăși, deoarece ea a fost doar o tânără fără experiență
când demonii au început să o influențeze. Pe scurt, ei simt că tânăra Magdalena
a fost puternic intimidată de demon, astfel ajung la concluzia că vinovăția ei
este mult diminuată din cauza vârstei ei la momentul respectiv.
Biserica Catolică se bazează pe principiul că lucrările divine
sunt eterne și infinite. Pe de altă parte, cele demonice întotdeauna sunt
limitate în spațiu și timp. Dacă Magdalena a mărturisit, este din cauză că în
anul 1544 pactul cu diavolul a ajuns la final. După cum spune ea însăși, teama
de iad este cea care îi grăbește revelațiile și care inspiră și ghidează
profunda ei căință. Iar Dumnezeu este cel care o asigură că va trăi dacă
mărturisește. Ea va deveni o eroină în căință, mai mult decât a fost în falsa
virtute și faimă.
Astfel, judecătorii decid ca sora Magdalena să fie dusă la eșafod
cu un căluș în gură, cu o frânghie spartană în jurul gâtului ei și cu o
lumânare în mână. Trebuie să rămână expusă acolo pe toată perioada Marii Liturghii
pentru ca toată lumea să o vadă, si apoi trebuie să se lepede de toate
nenumăratele ei erori. Trebuie să-și țină fața expusă timp de trei luni și nu
poate purta vălul negru și întotdeauna trebuie să meargă ultima în toate
activitățile vieții din mănăstire.
Ea abjură și se căiește cu lacrimi în ochi, in fața catedralei pe
care ea însăși a înalțat-o prin
înșelăciunile ei în uniune cu demonii Balban și Patorrio. De asemenea i s-a
poruncit să meargă la o altă mănăstire franciscană în Burgos, unde locuiește
ani lungi în penitență și ispășire fără a mai cădea vreodată nici în cea mai
mică greșeală.
La o vârstă fragedă, Magdalena a cedat unei mari mândrii și promisiunii false a demonului care-i oferea
renume și putere. Dar mărețul, deși puținul, timp pe care ea l-a petrecut cu
siguranță în deplină smerenie și penitență, au făcut-o să fie vrednică de
Paradis. Sora Magdalena de la Cruz a murit în anul 1560 la vârsta de 74 de ani.
Astăzi, numele sorei Magdalena de la Cruz este aproape uitat și
povestea ei remarcabilă este aproape necunoscută. Cu toate acestea, marele
avocat și scriitor, Maurice Garcon, pentru care Magdalena este un important
personaj istoric, adună dovezi despre cum a fost ea de fapt foarte cunoscută în
toată creștinătatea secolelor XVI și XVII și cum multe tratate de teologie și
demonologie fac trimiteri precise și detaliate la cazul ei. De fapt, în această perioadă multe fapte prezentate în
cărțile teologice ce se referă la influențele demonice
sunt ilustrate cu declarațiile și documentele întocmite la procesul ei.
Și pe baza documentelor de la procesului ei, maestrul Maurice
Garcon și-a întocmit cartea remarcabilă despre viața ei, folosind transcripția
procesului ei. Louis Pauwels a folosit cartea maestrului Garcon (pe lângă alte
referințe) pentru rezumatul său despre viața sorei Magdalena. Potrivit lui,
există în lume doar două copii ale acestui manuscris prețios, una la Londra și
alta la Paris.
Lecții importante învățate din cazul extraordinar al Magdalenei a
Crucii
Magdalena a ajuns atât de sus în reputația ei de sfințenie încât a
fost consilieră a regilor, împăraților și, mai presus de toate, a marilor
demnitari ai Bisericii. Totusi, concluziile procesului legat de acest fapt sunt
foarte interesante. Ca rezultat al acestui proces lung și detaliat, judecătorii
au concluzionat în cele din urmă că singurul care a fost cu adevărat păcălit în
această afacere este diavolul însuși. Subterfugiile sale s-au întors împotriva
lui: intimidând-o și pervertind-o pe Magdalena, în cele din urmă el doar a consolidat
credința oamenilor, și ea, care i-a fost supusă lui atât de mult timp, în final
a scăpat glorios de sub conducerea sa malefică, prin puterea și milostivirea
lui Dumnezeu. Iar Adevărul învinge minciunile diavolului și înșelăciunile pe
care el le inspiră prin demonii săi.
Pentru cei care studiază viața vizionarilor și a misticilor
Bisericii, viața extraordinară deși fraudulos mistică a Magdalenei, plină de
numeroase presupuse daruri supranaturale și mistice care imită aproape perfect
pe cele date misticilor autentici, ar trebui să servească drept un avertisment
foarte serios asupra modului în care diavolul poate imita și maimuțări
lucrările lui Dumnezeu, putând fi și el extrem de convingător atunci când face
acest lucru. Căci așa cum vedem în cazul sorei Magdalena, el a fost capabil să
înșele chiar cardinali, preoți teologi și pe alții care au fost foarte
experimentați în viața mistică și aspectele spirituale.
Cauza principală a înșelăciunii continue: Necesitatea călăuzirii
si supunerii spirituale. Principalul element care a permis amăgirile demonice
continue în viața sorei Magdalena a fost lipsa unui conducător spiritual –
preot- , pentru a o ghida și pentru a discerne presupusele ei daruri mistice și
haruri supranaturale. Pentru Biserică, ascultarea este ”testul suprem” și se pare că sora Magdalena nu a fost
niciodată supusă ascultării față de un director (călăuzitor) spiritual. Dacă ar
fi fost, atunci cu siguranță că înșelăciunile demonice ar fi fost detectate mult
mai devreme. Misticii și vizionarii întotdeauna ar trebui să fie ghidați de
către un preot director spiritual, și ar trebui ca întotdeauna preotul să
îndrume misticul și NU misticul să conducă preotul. Un preot director spiritual
Îl reprezintă pe Cristos și autoritatea Sa în Biserică, și prin urmare,
harurile mistice și supranaturale ar trebui să fie supuse acestei autorități
pentru a ajuta la discernerea autenticității lor.
Cu siguranță o altă lecție spirituală este, că nu tot ce
strălucește este neapărat aur, și diavolul nu contraface cositorul sau cuprul,
nici măcar argintul -- el caută să contrafacă aurul. Deci, trebuie să fim
foarte atenți, cu ajutorul lui Dumnezeu, să nu fim induși în eroare de către
amăgirile lui false.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu