" Multi sunt aceia care cauta viata intreaga Adevarul, fara a izbuti 
sa-l afle.Acestia par niste smintiti care ar dori sa vada, cu toate 
ca-si lasa peste ochi o viziera de bronz si orbecaie cautand tulburati 
astfel incat tot mai tare se indeparteaza de Adevar sau il ascund mai 
tare aruncand asupra-i lucruri pe care in nebuneasca lor cautare le 
urnesc din loc si le fac sa cada. Nici nu se poate intampla altminteri 
cu ei, cata vreme cauta Adevarul acolo unde acesta nu poate fi gasit.
Pentru
 a afla Adevarul, este de trebuinta ca omul sa ingemaneze mintea cu 
iubirea si sa priveasca lucrurile nu doar cu ochii intelepciunii, ci si 
cu cei ai bunatatii.Aceasta pentru ca bunatatea pretuieste mai mult 
decat intelepciunea. Cel care iubeste pana la urma tot afla o urma a 
Adevarului de la care o poate porni la drum.
A
 iubi nu inseamna a te bucura de trupul cuiva sau a-ti imbucura 
trupul.Aceea nu este iubire, ci aplecare spre simturi.Iubirea este 
dragostea unui suflet pentru alt suflet, prietenia a ceea ce este mai 
presus intr-un om pentru ceea ce este mai presus intr-alt om, drept
 pentru care in tovarasa sa de viata barbatul nu trebuie sa vada o 
roaba, ci pe cea care-i naste fii, si nimic mai mult, adica jumatatea 
care alcatuieste impreuna cu barbatul intregul care este in stare a 
zamisli viata, o data, de mai multe ori; adica tovarasa care este mama 
si sora si fiica a barbatului, care este mai slaba decat un nou-nascut 
sau mai puternica decat un leu, dupa caz, si care, in calitate de mama ,
 sora , fiica trebuie iubita cu o cinstire plina de incredere si 
ocrotire. Ceea ce este altceva decat spun Eu nu este iubire, ci 
patima, neducand la cele inalte, ci la cele josnice, nu la Lumina , ci 
la Intuneric, nu spre stele, ci spre glod.Este necesar ca barbatul sa 
iubeasca femeia pentru a invata sa-si iubeasca aproapele pentru a invata
 sa-l iubeasca pe Dumnezeu.
Iata cum se poate afla calea Adevarului.Aici se afla Adevarul, o, oameni care-l cautati. Adevarul
 este Dumnezeu. Cheia de patrundere a cunoasterii aici este.Invatatura 
cea fara gres este numai aceea a lui Dumnezeu.Cum ar putea afla omul 
raspuns la intrebarile sale de n-ar fi Dumnezeu acela care sa-i dea 
raspuns? Cine i-ar putea dezvalui tainele fapturii - nimic mai mult 
decat acestea - daca nu Fauritorul suprem care a creat faptura toata? 
Cum am putea patrunde minunea cea vie care este omul insusi, o fiinta in
 care se ingemaneaza desavarsirea animala cu acea desavarsire 
nemuritoare care este sufletul viu, adica liber de pacatul care ar 
injosi si un dobitoc, dar pe care totusi omul  il savarseste, ba chiar 
laudandu-se ca il savarseste? ...
Daca nu se 
sprijina pe Dumnezeu, cunoasterea devine gresala, care nu doar ca nu 
inalta, ci chiar injoseste.Cunoasterea nu perverteste daca este 
ingemanata cu credinta.Cel care cunoaste lucrurile intru Dumnezeu nu 
cade nicidecum, caci isi presimte demnitatea,pentru ca el crede in 
viitoru-i vesnic.Este insa de trebuinta ca omul sa-l caute pe adevaratul
 Dumnezeu, iar unii au niste fantasme care nu sunt Dumnezeu, ci simple 
aiureli ale oamenilor inca infasati in necunoasterea spirituala, drept 
pentru care in religiile lor nu este nici urma de intelepciune si in 
credintele lor niciun strop de adevar.
Niciodata nu e prea tarziu ca omul sa se intelepteasca.
De
 ajuns este bunavointa de a afla Adevarul si, mai devreme ori mai 
tarziu, acesta se va lasa gasit.Insa, vai de acela care, odata ce afla 
Adevarul , nu merge pe calea lui, urmand pilda incapatanatilor din 
Israel care,cu toate ca au la indemana firul calauzitor ca sa-l poata 
gasi pe Dumnezeu - adica toate lucrurile care se spun despre Mine in 
Carte -   nu vor sa se incredinteze Adevarului si-l urasc, adunand in 
mintea si inima lor slabiciunea urii si a formulelor, nestiind ca, din 
pricina prea marii greutati, pamantul are sa caste hau sub pasul lor, pe
 are ei il cred pas biruitor, cata vreme in fapt nu este decat pasul 
unui rob al formalismului , al pizmei, al egoismului, iar ei fi-vor 
inghititi,rostogolindu-se acolo unde se duc cei care se fac in chip 
constient vinovati de un paganism inca mai vinovat decat acela pe care 
l-au plasmuit unele popoare pentru a avea si ele o religie potrivit 
careia sa-si calauzeasca viata.
Nu, asa cum Eu nu-i 
indepartez de la Mine pe aceia care se caiesc dintre fiii lui Israel, la
 fel nu-i indepartez de la Mine nici pe acesti idolatri care cred in 
ceea ce le-a fost dat lor sa creada si ca inlauntrul lor,in ei insisi, 
gem: << Dati-ne Adevarul!>> "
sursa: Isus in " Evanghelia asa cum mi-a fost revelata" scrisa de Maria Valtorta
*******
Cu drag, va daruiesc o extrem de frumoasa conversatie despre 
rugaciunea launtrica, conversatie purtata de Preasfanta Fecioara Maria 
si Maria Magdalena la putin timp dupa convertirea ei , in cartea 
"Evanghelia asa cum mi-a fost revelata" scrisa sub dictare de Maria 
Valtorta:
" Pentru a ajunge la cei doi apostoli au trecut prin apropierea tufisului unde s-a retras Isus ca sa se roage.
" Fiul meu afla tihna in rugaciune", spune incet Maria.
Magdalena raspunde: 
"
 Cred ca si este pentru El neaparat trebuincios sa se retraga ca sa-si 
pastreze minunata stapanire pe care o are si pe care lumea o pune la 
grea incercare.Stii, Maica? Am facut tot ce mi-ai spus.In fiece 
noapte ma retrag mai mult sau mai putin indelung pentru a putea reaseza 
in mine linistea pe care multe lucruri o tulbura.Ma simt mult mai  
puternica mai apoi".
"Acum te simti mai tare, mai apoi ai sa te simti ferice.Crede-ma,Maria,
 ca atat in bucurie, cat si in durere, atat intru pace, cat si intru 
lupta, spiritul nostru are trebuinta sa se scufunde cu totul in oceanul 
meditatiei, pentru a reconstrui ceea ce lumea si intamplarile vietii 
darama si pentru a recapata o reinnoita putere ca sa suim tot mai sus.
Noi,
 cei din Israel, intrebuintam, chiar peste masura, rugaciunea din 
buze.Nu vreau prin aceasta nicidecum a spune ca aceasta ar fi zadarnica 
ori neplacuta inaintea lui Dumnezeu.Vreau sa spun insa ca spiritului 
ii este mult mai de folos inaltarea mintii spre Dumnezeu, meditatia, in 
care contempland dumnezeiasca sa desavarsire si nimicnicia noastra, ori 
aceea a sarmanelor suflete - nu pentru a le critica, ci pentru a le 
privi cu ingaduinta si a le intelege si pentru a vadi recunostinta 
inaintea Domnului pentru ca ne-a iertat nelasandu-ne in caderea noastra -
 ajungem la a ne ruga cu adevarat, adica la a iubi. 
Aceasta deoarece rugaciunea, pentru a fi cu adevarat rugaciune, trebuie sa fie iubire.
Altminteri este numai o bolboroseala a buzelor din care lipseste sufletul".
"Dar
 ne este oare ingaduit sa-i vorbim lui Dumnezeu atunci cand mai avem 
inca buzele murdare de atatea vorbe profane? Eu, in ceasurile mele de 
reculegere, pe care le traiesc asa cum m-ai invatat 
tu,apostolul meu bland, imi silesc inima, care ar voi sa-i spuna " Te 
iubesc..." lui Dumnezeu, sa taca".
"Nu! De ce faci asta?"
"Pentru ca imi pare ca as savarsi o sacrilega ofranda daruindu-i inima mea...".
"Sa nu faci una ca aceasta, fiica mea.Sa nu faci aceasta.Intai de toate, inima ta este din nou sfintita de iertarea Fiului meu,iar Tatal nu vede altceva decat aceasta iertare. Dar
 chiar si daca Isus nu te-ar fi iertat iar tu, intr-o nestiuta de nimeni
 singuratate, care ar putea fi atat trupeasca , precum si sufleteasca, 
ai striga inspre Dumnezeu: << Eu te iubesc, Parinte. Tu 
iarta-mi pacatele, pentru ca eu ma caiesc de ele din pricina durerii pe 
care acestea ti-o aduc>>, afla Maria, ca Dumnezeu Tatal te-ar ierta El insusi si draga i-ar fi strigarea iubirii tale.Incredinteaza-te, incredinteaza-te cu totul in mainile iubirii.Nu
 ii pune stavilar,ci, dimpotriva, ingaduie-i sa creasca asemenea unei 
pale de foc mistuitoare.Focul mistuie tot ceea ce este trupesc, dar nu 
distruge nici macar o farama de vazduh, pentru ca acesta este netrupesc.
 Mai mult, curata vazduhul de orice mica necuratie pe care o aduc aici 
vanturile, facandu-l mai usor. Acelasi lucru il face si iubirea cu 
spiritul: mistuie mai iute trupul omului, daca Dumnezeu ingaduie acest 
lucru,insa nu distruge spiritul.Dimpotriva, ii da mai multa 
viata,facandu-l curat si mai iute in suirea-i catre Dumnezeu. 
Il vezi tu pe Ioan? El e numai un baietandru, dar, cu toate acestea, este precum un vultur.
El este cel mai puternic dintre toti apostolii, pentru ca a inteles care este taina tariei si a formarii spirituale:  meditatia plina de iubire".
Dumnezeu sa va binecuvanteze cu Spiritul Sau Sfant!
 


 
 

2 comentarii:
http://mmarysplendoareaiubirii.blogspot.ro/2012/02/rugaciuni-ale-inmultirii-mesajul-lui.html
ehe, ce mai vremuri de odinioara ... :)
Si eu imi amintesc cu drag de acele "vremuri" ...
Trimiteți un comentariu