Te caut din toata inima...

16 iunie 2013

Despre puterea confesiunilor adresate lui Dumnezeu


Te voi cunoaste , o , tu , care ma cunosti pe mine, te voi cunoste dupa cum si eu sunt cunoscut de tine.
Tarie a sufletului meu, patrunde in el si potriveste-l pe masura ta, ca sa ti-l insusesti si sa-l stapanesti fara vreo pata sau vreo zbarcitura. 
Aceasta este speranta mea, pentru aceasta vorbesc si intru aceasta speranta ma bucur atunci cand ma bucur cu o bucurie intrematoare.
Cat priveste insa celelalte bucurii ale vietii acesteia, cu atat mai putin sunt vrednice de lacrimile noastre cu cat le plangem mai mult , si cu cat ar trebui sa le plangem mai mult pe acelea pe care le plangem mai putin.
Eu stiu ca tu ai iubit adevarul, fiindca acela care lucreaza adevarul vine la lumina.Vreau , asadar, sa lucrez adevarul , atat in inima mea, marturisindu-ma inaintea ta, cat si inaintea multor martori , prin ceea ce scriu aici.

*******

O , Doamne, abisul constiintei umane este gol si dezvaluit privirilor tale!
 Ce ar mai putea oare ramane in mine ascuns de tine, chiar daca nu m-as marturisi tie?
Mai degraba pe tine te ascund de mine insumi decat as putea eu sa ma ascund de tine. Acum insa, cand geamatul meu sta marturie cat de sila imi este de mine insumi, tu esti acela care stralucesti in mine, care ma bucuri, acela care esti iubit si dorit de mine pana intr-acolo incat sa-mi fie rusine de mine, sa ma resping pe mine insumi pentru a te imbratisa pe tine, sa nu vreau sa fiu pe placul fie al meu , fie al tau , decat in numele tau.

In fata ta , Doamne, stau dezvelit, asa cum sant. Si in ce scop ma marturisesc tie, am spus-o deja.Si ma marturisesc nu prin cuvinte si strigate trupesti,
 ci prin cuvintele inimii si prin strigarea gandirii mele
pe care urechea ta o poate intelege.

Cand sunt pacatos, a ma  marturisi catre tine nu inseamna altceva decat sa-mi fie sila de mine; cand sant insa bun, atunci marturisirea nu inseamna altceva decat sa nu-mi insusesc eu acest merit, fiindca tu , Doamne , il binecuvantezi pe cel drept, dar mai inainte de asta tu il indreptezi pe pacatos.

Marturisirea mea , Dumnezeul meu, pe care o fac inaintea privirilor tale, se petrece , asadar , deopotriva si in tacere si in liniste; 
caci , desi glasul meu tace , inima mea striga!

Tot ceea ce spun bine oamenilor tu ai auzit inainte in inima mea, iar tot ceea ce tu auzi in inima mea tu mi-ai spus mai inainte.

*******

Daruieste-mi-te, Dumnezeule,
regaseste-ti locul in mine!

Iata, te iubesc, dar daca iubirea mea este prea mica, da-mi puterea sa te iubesc mai mult.
Nu pot sa masor iubirea mea ca sa aflu cat imi lipseste spre a-mi fi de ajuns pentru ca viata mea sa alerge catre imbratisarile Tale si sa nu se mai desprinda de Tine, pana se va adaposti in tainica locuinta a infatisarii Tale.Tot ceea ce stiu este ca,pentru mine, totul nu inseamna decat rau daca Tu nu esti prezent  nu doar in mine insumi,ci si in afara mea, si ca orice bogatie, daca nu este Dumnezeul meu, inseamna de fapt saracie.
    

  sursa: Sfantul Augustin " Confesiuni "



Dumnezeu sa va binecuvanteze cu Spiritul Sau Sfant!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...