Te caut din toata inima...

28 aprilie 2013

Colivia goala



Era odată un preot pe nume Jorge Thomas, într-un sat mic din Noua Anglie.

Într-o duminică de Paşte, a venit la biserică, ducând cu el o colivie ruginită, îndoită şi veche şi a pus-o pe amvon. Mai multe frunţi s-au încruntat şi, ca dezaprobare, preotul Thomas a început să vorbească:

 “Când mergeam ieri prin sat am văzut un tânăr care venea înspre mine legănând această colivie. Pe fundul ei, erau trei păsărele mici sălbatice, tremurând de frig şi teamă.

L-am oprit pe băiat şi l-am întrebat:
- Ce duci acolo, băiete?
- Sunt doar niște păsări bătrâne.
- Și ce vei face cu ele?
- O să le duc acasă și o sa ma distrez cu ele. O să le chinuiesc și o să le smulg penele și o să le pun să se bată. O să mă distrez de minune.
- Dar mai devreme sau mai târziu te vei sătura de păsărelele astea. Ce vei face cu ele atunci?
- Am niște pisici. Le plac păsările. O să le dau lor.
Am tăcut pentru câteva minute, apoi l-am întrebat pe băiat:

- Cât vrei pe păsările astea băiete?

- Eh? Cu siguranță nu vreți păsările astea, nu? Sunt doar niște păsări simple bătrâne de pe câmp. Nu cântă. Nici măcar nu sunt frumoase!
- Deci… cât vrei?, l-am întrebat din nou.
Tânărul m-a privit mirat, ca și cum aș fi fost nebun și mi-a zis: “Zece dolari.” Am căutat în buzunar şi am scos o bancnotă de yece dolari. Am pus-o în mâna băiatului. Într-o clipă băiatul a dispărut.
Am ridicat colivia şi am dus-o la capătul străzii, unde era un pom şi un luminiş. Punând colivia pe jos, am deschis-o şi bătând uşor în vergile din metal, le-am convins pe păsărele să iasă în libertate.”
Abia acum s-a înţeles ce căuta colivia goală pe amvon. Pe urmă, preotul şi-a început predica.

“Într-o zi, Satan şi Isus stăteau de vorbă. Satan tocmai venise din grădina Edenului şi se tot lăuda şi se ridica în slăvi. “Da, Doamne, tocmai am prins pe toată lumea de acolo de jos. Le-am întins o capcană, am pus momeala pe care ştiam că nu o pot refuza. I-am prins pe toţi!”
“Ce vei face cu ei?”, a întrebat Isus. Satan a răspuns: “Mă distrez! o să-i învăţ să se urască şi să se abuzeze reciproc, să bea, să fumeze şi să blesteme. Îi voi învăţa să inventeze armele şi bombele şi să se omoare între ei. O să mă distrez cu adevărat!”
“Şi ce vei face după ce te distrezi cu ei?”, a întrebat Isus. “Oh, o să-i omor”, a exclamat Satan plin de orgoliu.

“Cât vrei pe ei?”, a întrebat Isus.

“Oh, dar tu nu-i vrei pe oamenii ăştia. Nu valorează nimic. O să te scuipe, blesteme şi omoare! Doar nu-i vrei pe oamenii aceştia!”

“Cât vrei pe ei?”, a întrebat din nou. Satan l-a privit pe Isus și, glumind, i-a zis: Toate lacrimile tale şi tot sângele tău.”

Isus a zis: “Bine!” Atunci el a plătit preţul.”

Preotul ridică colivia, a deschis uşa şi a coborât din amvon.

sursa : "Vitamine zilnice pentru suflet" de Humberto A. Agudelo C.


Dumnezeu sa va binecuvanteze cu infinita Sa iubire!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...