Te caut din toata inima...

05 ianuarie 2013

Douasprezece teluri



Doamne, in acest an nu pot sa fac altceva 
decat sa te sarbatoresc si sa-ti ofer aceste 12 teluri:


1.CREDINTA, ca sa ma las total in mainile Tale.

"Daca Dumnezeu nu este scopul tau, te vei simti ca un om fara picioare sau cu picioare strambe si care nu poate merge.Daca, mai mult de atat , jinduiesti la lucrurile acestei lumi, alergi, desigur, dar alergi in directia gresita; mersul tau este mai degraba un mers ratacitor decat un drum spre implinirea telului tau". Sf. Augustin.


2.SPERANTA,pentru ca niciodata sa nu ma descurajez in drumul meu.

"Indreapta-ti aspiratiile spre telul tau, indreapta-le spre Cristos; in tot ce faci, raporteaza-te la el, si nu mai osteni poftind alte lucruri.
Priveste mereu spre Cristos ca sa nu te opresti din drum si sa reusesti sa ajungi la final". Sf. Augustin.


3.CARITATEA, care sa-mi indulceasca viata.

" Generozitatea este cea care ne da rabdare in durere, masura in prosperitate, curaj in adversitati, bucurie in faptele bune; ea ne ofera un refugiu sigur in fata tentatiilor, daruieste cu marinimie ospitalitate celor loviti de soarta, bucura sufletul cand intalneste frati adevarati"...Sf. Augustin.


4.MODESTIE si SIMPLITATE, care sa slujeasca inimii.

" Nu te lasa inselat de trufie, vazand ca face multe; fii mereu constient  ca face fapte foarte asemanatoare sau aproape  egale cu cele inspirate de iubire.
Iubirea da mancare celui infometat, dar la fel face si trufia; iubirea insa o face in numele lui Dumnezeu, pe cand trufia face aceleasi lucruri pentru ca sa fie preamarita". Sf. Augustin


5.BUNATATE, ca sa fiu asa cum esti TU.

"Ai fire milostiva, imbratiseaza bunatatea pentru a te "imbraca" in Cristos; pentru ca, pe masura ce faci fapte bune, te "imbraci" in Cristos si semanand astfel cu el, vei semana cu Dumnezeu".Sf. Grigore de Nisa.


6.SLUJIRE,ca sa folosesc la maximum darurile pe care mi le-ai dat.

"Priveste deci inauntrul tau si fii constient ca Dumnezeu este martor la tot ce faci". Sf. Augustin.




7. SENINATATE, ca sa am bogatia pacii interioare.

"Barca ta este agitata si amenintata cu naufragiul pentru ca Isus Cristos , care salasluieste in tine, doarme.Cand pe marea acestei lumi descoperi ca cei buni sunt persecutati, pe cand cei rai triumfa, apare ispita,
 se inmultesc valurile.

Sufletul tau zice: Trezeste-l pe Isus din tine si zi-i din inima: Invatatorule, pier! Ma doboara pericolele lumii; sunt pierdut! Atunci el se va trezi si va aduce credinta inapoi in inima ta". Sf. Augustin.


8.INTELEPCIUNE, ca sa ma port cum vrea el.

"Intra in tine insuti si lasa afara zgomotul si confuzia.Priveste in sufletul tau.Vezi daca este vreun loc  frumos ascuns in constiinta ta unde sa poti fi liber de zgomot si discutii; unde nu este nevoie  sa continui disputa si sa formulezi abstractiuni pentru a merge  mai departe pe drumul tau.Asculta cuvantul cu calm, ca sa-l poti intelege" .Sf. Augustin.


9.IUBIRE, ca sa te simt alaturi de mine.

"Unde este iubire , mai lipseste ceva? Si daca nu exista iubire , ce mai are valoare? " Sf. Augustin.

"Ia credinta, si dispare ce crezi; ia iubirea , si dispare ce faci.
Credintei ii apartine ceea ce crezi; iubirii ii apartine ceea ce faci.Iti spun, in concluzie, ca singura credinta izbavitoare este fapta din iubire". 
Sf. Augustin.


10. PERSEVERENTA, ca sa am grija de amanuntele care iti sunt pe plac.

"Vrei sa fii mare? Incepe cu ceea ce este mic. Cu cat vrem sa fie mai inalta cladirea pe care o construim, cu atat mai adanca trebuie sa fie fundatia.Constructia unei cladiri se inalta continuu; in schimb, cel care sapa canalele trebuie sa coboare si mai mult.Prin urmare, orice cladire, inainte de a ajunge la inaltime, trebuie sa coboare, iar lucrul finit il producem dupa ce mai intai am coborat." Sf. Augustin.


11.SANATATE, ca sa ma bucur de viata pe care mi-ai daruit-o.

"Tarziu te-am iubit, frumusete atat de veche si atat de noua, tarziu te-am iubit.M-ai chemat si strigatul tau mi-a vindecat surzenia . Ai stralucit si mi-ai risipit orbirea.Ai raspandit mireasma Ta, am inspirat-o si acum te doresc. Te-am gustat , iar acum  mi-e foame si sete de Tine.
M-ai atins si ard de dorinta pacii tale".Sf. Augustin.


12.ASCULTARE, ca sa accept voia Ta.


 sursa : Humberto A. Agudelo C. " Vitamine zilnice pentru suflet"





Dumnezeu sa va binecuvanteze cu infinita Sa Iubire!

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...