Te caut din toata inima...

23 octombrie 2011

Prietenii lui Isus ...

Faptele Apostolilor 20

7. In ziua dintai a saptamanii, eram adunati laolalta ca sa frangem painea. Pavel, care trebuia sa plece a doua zi, vorbea ucenicilor si si-a lungit vorbirea pana la miezul noptii.
8. In odaia de sus, unde eram adunati, erau multe lumini.
9. Si un tanar, numit Eutih, care sedea pe fereastra, a adormit de-a binelea in timpul lungii vorbiri a lui Pavel; biruit de somn, a cazut jos din catul al treilea si a fost ridicat mort.
10. Dar Pavel s-a coborat, s-a repezit spre el, l-a luat in brate si a zis: "Nu va tulburati, caci sufletul lui este in el."
11. Dupa ce s-a suit iarasi, a frant painea, a cinat si a mai vorbit multa vreme pana la ziua. Apoi a plecat.
12. Flacaul a fost adus viu, si lucrul acesta a fost pricina unei mari mangaieri.
13. Noi am venit inaintea lui Pavel la corabie si am plecat cu corabia la Asos, unde ne invoiseram sa ne intalnim din nou; pentru ca el trebuia sa faca drumul pe jos.
14. Cand s-a intalnit cu noi in Asos, l-am luat in corabie si ne-am dus la Mitilene.
15. De aici am mers pe mare, si a doua zi am ajuns in fata insulei Chios. In ziua urmatoare, de-abia am atins Samos, ne-am oprit in Troghilion, si a doua zi am venit la Milet.
16. Pavel se hotarase sa treaca pe langa Efes, fara sa se opreasca aici, ca sa nu piarda vremea in Asia; caci se grabea ca, daca-i va fi cu putinta, sa fie in Ierusalim de ziua Cincizecimii.
17. Insa din Milet, Pavel a trimis la Efes si a chemat pe prezbiterii bisericii.
18. Cand au venit la el, le-a zis: "Stiti cum m-am purtat cu voi in toata vremea, din ziua dintai in care am pus piciorul pe pamantul Asiei.
19. Am slujit Domnului cu toata smerenia, cu multe lacrimi si in mijlocul incercarilor pe care mi le ridicau uneltirile iudeilor.
20. Stiti ca n-am ascuns nimic din ce va era de folos si nu m-am temut sa va propovaduiesc si sa va invat inaintea norodului si in case
21. si sa vestesc iudeilor si grecilor pocainta fata de Dumnezeu si credinta in Domnul nostru Isus Hristos.
22. Si acum, iata ca, impins de Duhul, ma duc la Ierusalim, fara sa stiu ce mi se va intampla acolo.
23. Numai Duhul Sfant ma instiinteaza din cetate in cetate ca ma asteapta lanturi si necazuri.
24. Dar eu nu tin numaidecat la viata mea, ca si cum mi-ar fi scumpa, ci vreau numai sa-mi sfarsesc cu bucurie calea si slujba pe care am primit-o de la Domnul Isus, ca sa vestesc Evanghelia harului lui Dumnezeu.
25. Si acum, stiu ca nu-mi veti mai vedea fata, voi toti aceia in mijlocul carora am umblat propovaduind Imparatia lui Dumnezeu.
26. De aceea va marturisesc astazi ca sunt curat de sangele tuturor.
27. Caci nu m-am ferit sa va vestesc tot planul lui Dumnezeu.
28. Luati seama, dar, la voi insiva si la toata turma peste care v-a pus Duhul Sfant episcopi, ca sa pastoriti Biserica Domnului, pe care a castigat-o cu insusi sangele Sau.
29. Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, care nu vor cruta turma;
30. si se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor invata lucruri stricacioase, ca sa traga pe ucenici de partea lor.
31. De aceea vegheati si aduceti-va aminte ca, timp de trei ani, zi si noapte, n-am incetat sa sfatuiesc cu lacrimi pe fiecare din voi.
32. Si acum, fratilor, va incredintez in mana lui Dumnezeu si a Cuvantului harului Sau care va poate zidi sufleteste si va poate da mostenirea impreuna cu toti cei sfintiti.
33. N-am ravnit nici la argintul, nici la aurul, nici la hainele cuiva.
34. Singuri stiti ca mainile acestea au lucrat pentru trebuintele mele si ale celor ce erau cu mine.
35. In toate privintele v-am dat o pilda si v-am aratat ca, lucrand astfel, trebuie sa ajutati pe cei slabi si sa va aduceti aminte de cuvintele Domnului Isus, care insusi a zis: "Este mai ferice sa dai decat sa primesti."
36. Dupa ce a vorbit astfel, a ingenuncheat si s-a rugat impreuna cu ei toti.
37. Si au izbucnit cu totii in lacrimi, au cazut pe grumazul lui Pavel si l-au sarutat.
38. Caci erau intristati mai ales de vorba pe care le-o spusese el, ca nu-i vor mai vedea fata. Si l-au petrecut pana la corabie.

Dumnezeu sa va binecuvanteze cu Iubire , bucurie si sfintenie fratii mei in Cristos!

Anonim spunea...

,,Doamne,intoarcei ia bunatate pe toti vrasmasi mei,, AMIN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...