Te caut din toata inima...

02 martie 2016

PRIGONIRI ȘI MARTIRIU

  
 „Învăţătorule, Tu ne-ai spus că vom avea de îndurat prigoniri şi martiriu. Am putea aşadar fi prinşi şi ucişi fără a avea vreme să ne căim ori poate că slăbiciunea noastră ne-ar putea face să vădim lipsă de resemnare înaintea morţii crude... Ce se va întâmpla atunci?”, întreabă Nicolae din Antiohia, care se numără printre ucenici.
     „Să nu crezi asta. Din pricina slăbiciunii voastre omeneşti nu aţi putea în fapt îndura cu resemnare martiriul. Însă spiritelor celor mari care au a-l mărturisi pe Domnul, Domnul le va insufla un sprijin suprafiresc ...”
     „Care anume? Poate lipsa de simţire?”
     „Nu, Nicolae, ci iubirea desăvârşită. Ei vor ajunge la o iubire atât de deplină încât chinul torturilor, chinul învinovăţirilor, al despărţirii de rude, al pierderii vieţii şi a toate vor înceta de a mai fi ceva care-i întristează, totul preschimbându-se, dimpotrivă, în trepte pentru ca ei să urce la Cer, primindu-l, văzându-l şi astfel oferindu-şi braţele şi inima să fie chinuite pentru a merge acolo unde deja li se va fi aflând inima: în Cer”.
     „Celui care moare astfel i se vor ierta aşadar multe”, spune un vechi ucenic căruia nu-i ştiu numele.
     „Nu multe, ci totul, Papia, deoarece iubirea aduce iertare de păcate, jertfa aduce iertare de păcate, mărturisirea eroică a credinţei aduce iertare de păcate. Vezi dară că martirii vor trece printr-o întreită curăţire”.
     „Ah! Atunci.... Eu am păcătuit mult, Învăţătorule, şi i-am urmat pe aceştia pentru a dobândi iertarea, iar Tu mi-ai dăruit-o ieri, drept pentru care ai fost ocărât de cei care nu iartă, păcătosi fiind. Eu cred că iertarea ta este eficace. Însă, pentru îndelungii ani ce i-am petrecut în păcat, dă-mi martiriul cel aducător de iertare”.
     „Mult ceri, omule!”
     „Nicidecum atâta cât ar trebui să dau pentru a dobândi fericirea pe care a zugrăvit-o Ioan al lui Zebedeu şi pe care Tu ai adeverit-o. Te implor, Doamne. Fă să mor pentru Tine, pentru învăţătura ta ...”.
     „Mult ceri, omule! Viaţa omului se află în mâinile Tatălui meu ...”.
     „Însă orice rugă de-a ta este primită, după cum primită îţi este orice judecată. Cere-i Celui Veşnic iertarea aceasta pentru mine...”.
     Omul se află în genunchi la picioarele lui Isus, care-l priveşte-n ochi, după care spune: „Și nu-ţi pare că este un martiriu faptul de a trăi atunci când nu te mai simţi nicidecum atras de lume şi când inima-ţi năzuieşte spre Cer, ba să trăieşti învăţându-i pe alţii să iubească, cunoscând dezamăgirile Învăţătorului şi stăruind neostenit spre a-i dărui Învăţătorului suflete? Fă mereu voinţa lui Dumnezeu, chiar dacă voinţa ta ţi-ar părea mai plină de vitejie, şi ai să fii sfânt ....

Din: "Evanghelia, aşa cum mi-a fost revelată" - Maria Valtorta, vol. 6, pag. 450-451.
 

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...