Vechile carti de slujba, vechile Liturghii si slujbele Bisericii, omiliile si imnele de lauda adresate ei arata ca Maica Domnului poate sa mijloceasca si mijloceste catre Fiul ei pentru neamul crestinesc. in ce consta aceasta mijlocire vom vedea in cele ce urmeaza. Oare este doar o mijlocire morala, sau una indirecta, prin rugaciune si cereri adresate Fiului ei?
intr-una din rugaciunile de la aghiazma mica se spune ca "mult pot rugaciunile Maicii spre imblanzirea Fiului". Deci ea este mijlocitoare reala catre Fiul sau.
Dar unul este "Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni, omul Iisus Hristos ." (I Tim 2,5). Nu cumva Maica Domnului se confunda cu Hristos sau ia locul Lui in procesul mijlocirii? Trebuie, asadar, facuta o diferenta intre mijlocirea Maicii Domnului si cea a Fiului ei. in timp ce termenul folosit pentru a reda mijlocirea Maicii Domnului este cel de πρέσbeia (meditatoare), pentru mijlocirea Mantuitorului se foloseste termenul de μεσιτεuέι care inseamna o mijlocire prin El insusi.
Cu aceasta nu am spus totul despre mijlocirea Maicii Domnului, Ea poate si trebuie sa mijloceasca pentru noi. Ea este Maica lui Dumnezeu si sta de-a dreapta Fiului ei. Caci "mantuirea , insemnand o unirea cu Hristos, iar Hristos fiind unit cu Maica Sa mai mult decat cu orice om mantuit, a fi unit cu Hristos inseamna a fi unit cu Maica Sa."1
Ea nu mijloceste pentru noi numai prin rugaciuni si cereri, ci in mod direct. Mijlocirea inseamna ajutor, iar ajutorul inseamna har, energie a Duhului Sfant, putere de crestere duhovniceasca. Asadar, Maica Domnului ne da si har, ne da ea insasi ajutor si intarire spre mantuire. Şi aceasta pentru ca ea e plina cel mai mult de harul divin. Ea sta langa Fiul ei Care este izvorul harului: "Maica Domnului e adancul harului, fantana imbelsugata a aceluiasi har si a luminii adevarate care nu seaca."2 insusi harul divin care ne vine prin Maica Domnului nu este ceva propriu ei. Pentru ca harul e energie necreata a Duhului Sfant, deci nu poate sta separat de Acesta. Harul pe care ni-l transmite Maica Domnului izvoraste din Fiinta dumnezeirii, dar il primim si prin ea, cea care s-a invrednicit sa poarte in pantece intreaga dumnezeire. De aceea, "ea nu numai ca intervine la Dumnezeu sa creeze in noi gratia, ci e si o mijlocitoare reala de energie dumnezeiasca, deoarece nu este exterioara lui Hristos, ci e invaluita mai mult decat oricine de lumina lui Hristos."3
Teofan al Niceei afirma ca ne si comunica prin ea insasi harurile si darurile dumnezeiesti revarsate in ea din Hristos. El sustine chiar ca toate darurile si harurile trec ontologic din Hristos spre noi, prin ea.4
Maica Domnului cuprinde in ea toate darurile Sfantului Duh, ea este plinatatea desavarsita. "Bucura-te, canta Sf. Andrei Crite, parga rezidirii noastre, capatul final al fagaduintelor si al prezicerilor lui Dumnezeu cu privire la noi."5
Fecioara Maria, ca una in care s-a implinit fagaduinta Duhului Sfant, este garantia mantuirii noastre. Iubirea lui Dumnezeu fata de noi si marirea ce a gatit-o omului, nascut cu pacatul stramosesc, nu s-ar fi aratat deplin daca nu ar fi fost ridicata alaturi de Iisus Hristos chiar un om dintre noi, anume Maica Domnului si Maica noastra.
"Daca n-ar fi fost ridicata si Maica Domnului ca om dintre noi pana la tronul imparatesc insusi, nu s-ar fi descoperit nici sensul deplin al ridicarii umanitatii purtata de ipostasul Cuvantului , pe tronul dumnezeiesc. inaltarea Lui si dupa umanitate ar fi putut fi considerata ca o rasplata personala."6
Prin faptul ca Iisus e Fiul Mariei, iar noi suntem frati ai Lui, spunem ca noi toti suntem fii ai Maicii Domnului. Ea este Maica noastra si e normal ca mama sa-si ajute ontologic fiii, sa le dea ajutor nu numai prin mijloace indirecte, ci mai ales in mod direct. Cuvintele Mantuitorului de pe Cruce: "Femeie, iata fiul tau" (In. 19, 26-27) reprezinta un mesaj catre lume dar si o raspundere conferita Maicii Domnului. Prin aceasta toti oamenii au devenit fii ai Mariei. Iisus recapituleaza in Sine intreaga umanitate, deci Maica Domnului , fiind mama Sa, e mama umanitatii. Ea este Maica Vietii pentru ca a purtat in sine insasi Viata (In 14, 6); ea devine "mama a celor vii" si "initiatoare de viata" (της zωης καταrxasan)7, de viata adevarata, de viata in Hristos. Aceasta intrucat viata e semnul lucrarii lui Dumnezeu. Scopul lui Hristos e sa dea lumii viata in Dumnezeu, lucru facut posibil prin unirea ipostatica, trupul lui Hristos devenind principiu de viata. Astfel, Maica Domnului impartaseste de la Fiul Sau acest privilegiu si devine vistier al vietii.
Rolul de rugatoare al Maicii Domnului sta in stransa legatura cu rolul de imparateasa, de Stapana, de Doamna, de Daruitoarea, cu cinstea de a sedea de-a dreapta Fiului. Nu se poate renunta la nici unul din ele fara ca prin aceasta sa se simplifice in mod condamnabil rolul si pozitia ei in ansamblul doctrinei ortodoxe. "A vedea in Maica Domnului numai pe rugatoarea, ar insemna s-o dezbracam de majestatea imparateasca, s-o coboram de pe Scaunul cel de-a dreapta Fiului, pe care a asezat-o Hristos, precum si a o priva de rolul de rugatoare ar insemna s-o consideram nu indumnezeita, ci Dumnezeu prin ea insasi."8
Ca rugatoare , ea se arata a fi om, dar ca mijlocitoare ea se arata a fi mai presus de omenire prin participarea la slava lui Dumnezeu. Maica Domnului se afla la hotarul care desparte creatura de Creator si asa cum mijlocirea intre aceea si Acesta este cu totul de neajuns, asa e cu totul de neajuns Maica Domnului."9
Mijlocirea Maicii Domnului nu e numai una morala, ci una ontologica. Ea are o lumina a ei prin a carei stralucire ne lumineaza pe noi. Dar lumina ei ii este data de Fiul cu care sta in stransa legatura. Separatia intre moral si ontologic este pur occidentala. in Ortodoxie moralul este plin el insusi de Hristos."10 Obiectia cum ca Maica Domnului mijloceste numai moral, exterior, ca una ce ramane in afara de legatura de har ce se stabileste intre Hristos si credincios, cum ca harul nu ne vine prin ea, ci o ocoleste, ea numai rugandu-se pentru noi, nu-si are stabilitate. Pilda mijlocirii preotesti arata ca o separatie intre rugaciune si mijlocirea harului este imposibila. Chiar prin rugaciunea preotului coboara harul, printr-o actiune a fiintei lui, nu pe o cale exterioara. Harul coboara prin cuvantul gurii lui, produs prin miscarea intregii fiinte, a sufletului si a trupului. Cu mult mai mult mijloceste Maica Domnului harul divin cu cat ea e cel mai mare Arhiereu dupa Hristos. Consecventa ar cere ca cine se scandalizeaza de mijlocirea Maicii Domnului sa se scandalizeze si de mijlocirea preotului si a ierarhului."11 Asa au facut protestantii si , in general, toate sectele. Caci de la considerarea mijlocirii Maicii Domnului pur morala si secundara sau accesorie nu e decat un pas de stricta logica pana la a spune: ma pot dispensa de aceasta mijlocire.
Dar Maica Domnului este prin excelenta Palatul Duhului Sfant."12, iar acesta nu sta inchis in ea, ci lumineaza tuturor si lucreaza asupra tuturor, prin ea. De ce oare Apostolii stateau in jurul Maicii Domnului? Doar pentru a se ruga impreuna? Nu, explica Mitropolitul Filaret al Moscovei. "Daca vasul care a continut un mir ii conserva mireasma si dupa ce acesta a fost retras din el, cu cat mai mult cea care fusese vasul dumnezeirii in trupul intruparii trebuia sa fie imbibata pentru eternitate de mireasma dumnezeiasca a harului Celui al carui nume e mireasma revarsata? Forta ce aduna pe toti in jurul ei era a Celui ce locuieste in ea totdeauna. Ea si azi intinde harul care i-a fost apropiat si puterea ei binefacatoare asupra Bisericii."13 Maica Domnului e cea care "uneste pe cele de jos cu cele de sus", dupa cum spune Sf. Grigore Palama.14
Tot el afirma plinatatea harului in Maica Domnului, ca una ce cuprinde toate bunatatile dumnezeirii, fiind invaluita in lumina cea mai stralucitoare: "Deci cuprinzand toate cate au ajuns celor mai buni credinciosi luati separat si toate cate le au toti in parte cei haraziti de Dumnezeu, are acum si aceasta mai presus de toti ca s-a facut dupa moarte nemuritoare si singura petrece cu trupul in cer, impreuna cu Fiul ei si de acolo revarsa si peste cei ce o cinstesc pe ea harul atotimbelsugat impartasindu-le chiar si darul de a tinde spre ea, fiind discul unor asa de mari haruri."15 in aceeasi conceptie a Sfantului Grigore se spune sa precum din soare ne vine toata lumina sensibila, asa prin Maica Domnului nu vine toata lumina spirituala. Prin aceasta mijlocire Maica Domnului nu se interpune intre noi si Hristos, nu intrerupe contactul direct al omului cu Hristos, ci arata ca fata de El ea nu mai e soare, ci cer.
Maica Domnului este si primul Apostol. La nunta din Cana Galileii, cuvantul pe care l-a adresat catre slugi sintetizeaza ceea ce am putea numi mesajul sau teologic: "Faceti tot ce va va spune El." (In 2, 3-5). Ea nu are o invatatura proprie, ci e om ca toti ceilalti. Ea trimite la Hristos, nu se opreste la sine, invatand ascultarea si supunerea, lucrul cel mai caracteristic ei, cea care s-a supus intru totul vointei divine de a fi locas dumnezeirii: "Fie mie dupa cuvantul tau!" (Lc 1, 38).
Puterea de mijlocire a Maicii Domnului si de impartasitoare reala a tuturor harurilor este marturisita de multi Parinti ai Bisericii. Caci "ceea ce a avut atingere de Hristos ramane mai departe izvor de putere dumnezeiasca. Faptul de a fi avut atingere de Hristos nu apartine numai trecutului, ci are o permanenta actualitate."16
Astfel, Sfantul Andrei Criteanul se roaga in imnele sale adresate Maicii Domnului: "De cand te-ai mutat de pe pamant, lumea intreaga te are pe tine impacare obsteasca."17
Mai tarziu, in sec XIV, cel care avea sa statorniceasca invatatura Bisericeasca despre Fiinta si lucrarile lui Dumnezeu, Sfantul Grigore Palama , afirma despre Maica Domnului: "Trebuie sa vedem de aici ca ea nu va sfarsi in tot veacul sa faca bine intregii creatiuni, nu numai noua adica ci si insasi cetelor nemateriale si mai presus de fire. Caci impreuna cu voi si ele se impartasesc si se ating de Dumnezeu, de firea aceea neatinsa, numai prin ea...
Ea e singura hotarul (μεJόριοn) intre firea creata si necreata si nimenea nu poate veni la Dumnezeu, daca nu e luminat cu adevarat din ea, faclia de Dumnezeu luminata."18 Faptul ca Maica Domnului este mijlocitoare si pentru ingeri se vadeste clar din cartea profetului Isaia. Serafimul nu a luat carbunele din altarul ceresc nemijlocit, ci cu un cleste, si tot cu un cleste l-a atins de buzele profetului Isaia, curatindu-i. Toti Sfintii Parinti vad in "cleste" pe Fecioara Maria. Tot ea e rugul aprins prin care Moise a vazut focul dumnezeiesc. Iar in alt loc spune tot Sfantul Grigore Palama: "Caci te-ai facut vistiernicul si cuprinzatoarea harurilor nu ca sa le tii la tine, ci ca pe toate sa le umpli de har. La ce ar si tine inchisa bogatia care nu se micsoreaza?"19
Spre sfarsitul aceluiasi secol Isidor Glavas, Mitropolitul Tesalonicului (+1397) se ruga Maicii Domnului: "De la sufletul atotsfant si de la puterea ta asteptam, de Dumnezeu preaharazita, sa inlaturi norul pacatelor care ne intristeaza si sa ne dai sa gustam harurile tale."20 Tot el zice: "Şi precum nu era nimic din cele inalte care sa sature dorinta ei , pana nu va inghiti si pe Dumnezeu insusi (precum a prezis-o David: "Satura-ma-voi cand se va arata slava ta"- Ps 16, 15), numai aici afland potolirea setei de bunatati, tot asa nimic nu va opri oceanul iubirii Prea Sfintei fata de neamul ei, care sa nu vrea sa ne transmita si noua aceleasi straluciri ca ale ei."21
Rezumand cele spuse pana la el, Sfantul Nicodim Aghioritul explica mijlocirea Maicii Domnului: "Maica lui Dumnezeu, fara de mijlocire dupa Dumnezeu fiind (stand nemijlocit langa El, nu ca alte fapturi) si fara de asemanare covarsind nu numai pe oameni ci si pe insasi cetele cele mai intai si preainalte ale ingerilor, prin sine-si imparte bogatia tuturor daruirilor si a dumnezeiestilor straluciri celor de la Dumnezeu la toti ingerii si oamenii, dupa cum de obste toata Biserica cugeta."22
Concluzionand acestea, spunem ca toata plenitudinea darurilor dumnezeiesti si indumnezeitoare s-a revarsat din omenitatea lui Hristos intai in Maica Sa si din ea in noi. Prin Maica Domnului ne vine energia dumnezeiasca pusa lumii la dispozitie in omenitatea lui Hristos: "Maica Domnului iradiaza fara asemanare mai multa energie dumnezeiasca decat toti sfintii si toate cetele ingeresti."23 Ea petrece in lumina dumnezeiasca neasemanat mai mult decat orice sfant si inger si a ne apropia de ea inseamna a ne apropia de Dumnezeu.
"Caci precum este Fiul impacarea noastra la Tatal, asa este ea la Fiul."
7 comentarii:
Geniala explicatia. Deci toti ridicati de Tatal prin Iisus mijlocesc si ei dar prin puterea lui Iisus.
In timp ce El mijloceste prin El insusi.
Intr-adevar Iisus este instrumentul din mana Tatalui si Tatal Insusi dintr-un anumit punct de vedere, prin care suntem calauziti si mantuiti chiar de Dumnezeu.
Noi trebuie sa ascultam de El, iar El asculta de Tatal, f frumos si elocvent.
Sigur ca exista o ierarhie cereasca si oricine este deasupra noastra este binevenit in ajutorul nostru, si desigur tot Cerul este deasupra noastra.
Desigur discutia s-ar putea prelungi, dar putem noi sa vedem capatul scarii spre cer?
Este drum lung ca sa ajungem la propriu frati ai lui Hristos. Sa ne bucuram sa-I fim copii si prieteni mai intai.
Ca sa inteleaga mai bine toata lumea ce vrea sa spuna Iisus prin aceste mesaje de preamarire a sfintilor care sunt trupul Lui:
Nimeni nu este pregatit sa il intalneasca direct pe Hristos si de aceea El trimite inainte mesageri asa cum Ioan Botezatorul a fost trimis. Ce facea Ioan? Boteza. Adica purifica si curata si pregatea pentru intalnirea cu Hristos.
Se observa de la kilometri distanta ca toti acestia care resping ierarhia cereasca si o ignora nu sunt pregatiti pentru intalnirea cu Dumnezeu si nici mijlocitori, adica pregatitori nu primesc… Ce face mijlocitorul decat ne pregateste, binecuvanteaza, purifica, curata de pacate, ridica spre Iisus?
Sfatul meu este ca toata lumea sa vada in sfinti si in Fecioara instrumente si mesageri ale lui Dumnezeu pentru pregatirea intalnirii cu El. Mesageri trimisi chiar de Hristos.
Cine ar putea sa refuze mesagerii Lui pretinzand ca are acces direct la El? Si daca ar avea s-ar vedea din faptele si atitudinea lor. Dar si Hristos este departe si ii resping si pe trimisii lui, pe mijlocitori adica.
Sa ne amintim cum s-a rugat Arsenie Boca: Doamne trimite-mi calauza si invatator spre Tine. Si a primit abia dupa ce s-a rugat Fecioarei…
Este un text de preamarire f frumos si sunt sigur ca f bine primit de cer.
Sa avem deci umilinta si intelepciunea de a-I primi bine pe toti cei care lucreaza in via lui Hristos si ne sunt trimisi de catre El.
Pentru ca El ii trmite nu ca sa-i respingem ci sa-i ascultam si urmam pt a fi pregatiti pt intalnirea cu El.
Sa-l vedem pe El in toti trimisii si slujitorii Lui.
Ingerul tau, imi place mult acest indemn:
"Sa avem deci umilinta si intelepciunea de a-I primi bine pe toti cei care lucreaza in via lui Hristos si ne sunt trimisi de catre El.
Pentru ca El ii trmite nu ca sa-i respingem ci sa-i ascultam si urmam pt a fi pregatiti pt intalnirea cu El.
Sa-l vedem pe El in toti trimisii si slujitorii Lui."
Dumnezeu sa te binecuvanteze cu toate harurile Spiritului Sfant!
Astept o trimitere clar in Cuvantul lui Dumnezeu prin care sa se inteleaga clar ca Maria mama Domnului Isus este mijlocitoare pentru noi. Nu doresc invataturi de-ale sfintilor, caci nici eu nu indrum pe nimeni la sfaturile marilor evanghelisti ai lumii protestante sau neoprotestante.
Astept doar o trimitere clara la Biblie.Eu cred doar in Evanghelie si atat.
Daca nu aveti o trimitere la sf.Evanghelie...imi pare rau, dar nu ma intereseaza.
Raman prietena ta Mary draga mea, prin iubirea lui Hristos.
Doamna Elena,
Geneza, cap.3:
"14. Domnul Dumnezeu a zis sarpelui: "Fiindca ai facut lucrul acesta, blestemat esti intre toate vitele si intre toate fiarele de pe camp; in toate zilele vietii tale sa te tarasti pe pantece si sa mananci tarana.
15. Vrajmasie voi pune intre tine si femeie, intre samanta ta si samanta ei. Aceasta iti va zdrobi capul, si tu ii vei zdrobi calcaiul."
....
Apocalipsa, cap.12:
"1. In cer s-a aratat un semn mare: o femeie invaluita in soare, cu luna sub picioare si cu o cununa de douasprezece stele pe cap.
2. Ea era insarcinata, tipa in durerile nasterii si avea un mare chin ca sa nasca.
3. In cer s-a mai aratat un alt semn: iata, s-a vazut un mare balaur rosu cu sapte capete, zece coarne si sapte cununi imparatesti pe capete.
4. Cu coada tragea dupa el a treia parte din stelele cerului si le arunca pe pamant. Balaurul a stat inaintea femeii, care statea sa nasca, pentru ca sa-i manance copilul, cand il va naste.
5. Ea a nascut un fiu, un copil de parte barbateasca. El are sa carmuiasca toate neamurile cu un toiag de fier. Copilul a fost rapit la Dumnezeu si la scaunul Lui de domnie.
6. Si femeia a fugit in pustiu, intr-un loc pregatit de Dumnezeu, ca sa fie hranita acolo o mie doua sute saizeci de zile.
7. Si in cer s-a facut un razboi. Mihail si ingerii lui s-au luptat cu balaurul. Si balaurul cu ingerii lui s-au luptat si ei,
8. dar n-au putut birui; si locul lor nu li s-a mai gasit in cer.
9. Si balaurul cel mare, sarpele cel vechi, numit diavolul si Satana, acela care insala intreaga lume, a fost aruncat pe pamant; si impreuna cu el au fost aruncati si ingerii lui.
10. Si am auzit in cer un glas tare, care zicea: "Acum a venit mantuirea, puterea si imparatia Dumnezeului nostru si stapanirea Hristosului Lui; pentru ca parasul fratilor nostri, care zi si noaptea ii para inaintea Dumnezeului nostru, a fost aruncat jos.
11. Ei l-au biruit prin sangele Mielului si prin cuvantul marturisirii lor, si nu si-au iubit viata chiar pana la moarte.
12. De aceea, bucurati-va, ceruri si voi care locuiti in ceruri! Vai de voi, pamant si mare! Caci diavolul s-a coborat la voi cuprins de o manie mare, fiindca stie ca are putina vreme."
13. Cand s-a vazut balaurul aruncat pe pamant, a inceput sa urmareasca pe femeia care nascuse copilul de parte barbateasca.
14. Si cele doua aripi ale vulturului celui mare au fost date femeii, ca sa zboare cu ele in pustiu, in locul ei unde este hranita o vreme, vremuri si jumatatea unei vremi, departe de fata sarpelui.
15. Atunci sarpele a aruncat din gura apa, ca un rau, dupa femeie, ca s-o ia raul.
16. Dar pamantul a dat ajutor femeii. Pamantul si-a deschis gura si a inghitit raul pe care-l aruncase balaurul din gura.
17. Si balaurul, maniat pe femeie, s-a dus sa faca razboi cu ramasita semintei ei, care pazesc poruncile lui Dumnezeu si tin marturia lui Isus Hristos. "
Mai e si nunta din Cana, unde Fecioara mijloceste pentru nuntasi, iar Isus asculta rugamintea ei si transforma apa in vin.Apoi prezenta Mariei la toate evenimentele importante din viata lui Isus si mai ales la picioarele crucii unde Isus o face mama noastra a tuturor...
Si eu raman prietena dumneavoastra.
Cu iubire in Cristos va binecuvantez!
Irelevant. Imi pare rau dar de aici nu reiese ca Maria mama Domnului Isus este mijlocitoare pentru noi inaintea lui Dumnezeu sau a Fiului ei.Aceasta proorocie pe care ai scriso tu din cartea Apocalipsa este de viitor si nu vreau sa intru in amanunte...
Pot insa sa-mi sustin credinta prin adevarul Bibliei, unica carte a crestinatatii. Te rog citeste:
Ioan cap.16:23 si 24;
Adevarat, adevarat va spun, ca orice veti cere de la Tatal in Numele Meu, va da.
Pana acum n-ati cerut nimic in Numele Meu:cereti si veti capata,pentru-ca bucuria voastra sa fie deplina.
Si Ioan cap.14:12, 13 si 14;
Adevarat adevarat va spun cacine crede in Mineva face si el lucrurile pe care le fac Eu; ba inca va face altele si mai mari decat acestea; pentruca Eu ma duc la Tatal
Si ori ce veti cere in Numele Meu, voi face, pentruca Tatal sa fie proslavit in Fiul
Daca veti cere ceva in Numele Meu voi face.
Al6te trimeteri in Biblie pe acelasi subiect:Matei 7:7 Iacov 1:5;Luca 11:9. Mai sunt si altele dar cred ca e suficient.
Eu raman cu dragostea lui Isus in care iti doresc sa ramai si tu si toata lumea.
Hai sa incheiem aici si sa ramanem in Dragoste.Amin.TE pup cu mare drag!
Dar unul este "Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni, omul Iisus Hristos ." (I Tim 2,5).
Mie mi-e teama sa adaog cuvintele mele la cuvintele Evangheliei caci Biblia incheie asa:
Marturisesc oricui aude cuvintele cartii acesteia ca, daca va adauga cineva la ele,Dumnezeu ii va adauga urgiile scrise in cartea aceasta.[Apoc.22:18
si, se continua zicerea Duhului Sfant inca in 3 versete cu care se incheie mesajul lui Dumnezeu in Evanghelie.
Am simtit nevoia sa adaug acest comentariu ca sa fie clar motivul pentru care eu am ales sa ascult si sa-mi conduc viata dupa Evanghelie,singura carte care este insuflata de Dumnezeu.Alte scrieri le privesc ca pe o simpla lectura si atat.Nu pot sa nu fiu ascultatoare de Dumnezeu, deoarece doresc sa mostenesc VIATA vesnica.Si apoi cum poti sa convingi pe cineva draga Mary, cand tu apreciezi parerea blogului"Ingerul tau', care amesteca fraudulos adevarul lui Isus cu Yoga si cu alte prostii profetice false ca- a doua venire in 2012?
Eu ma bazez pe credinta pe care am studiat-o de copil si am incununat studiul in cadrul ITP Bucuresti.Nu-mi plac contrazicerile si nu am imbratisat credinta 'dupa ureche' ci am cautat adevarul prin Duhul Sfant in Evanghelie si l-am gasit.
Ca sa nu mai dam ocazia la alte discutii contrare ma voi abtine sa citesc unele din postarile tale.
Iti doresc multa pace si lumina in Hristos Isus, singurul care si-a dat viata pentru noi si prin al carui sange suntem considerati absolviti de pacat. Slavă Lui Isus Hristos in veci de veci!
Dumnezeu sa te binecuvânteze Mary!
Draga doamna elena, eu apreciez doar acele lucruri ale"Ingerului Tau" care vorbesc despre iubirea LUI.Ca amesteca yoga cu crestinismul asta e fix problema lui .Exista un Domn care ne va judeca pe toti, eu ,atat cat pot, ma abtin sa judec pe cineva, si tot atat cat pot ,ma straduiesc sa iubesc fiecare fiinta pe care Domnul mi-o scoate in cale sau in gand.Si asa cum Tatal Ceresc ne spune :
"Eu nu te iubesc pe tine pentru că eşti bun, ci pentru că Eu Sunt Bun! "
...asa consider ca trebuie sa ne iubim si noi semenii: nu pentru ca sunt buni, ci pentru ca noi vrem sa fim buni.
Nu e treaba mea sa judec pe nimeni, caci cine judeca se face judecator.Eu nu pot alunga pe nimeni de pe blogul meu ,Isus doreste sa ne mantuim toti si El e singurul care va ALEGE cine dintre noi va sta de-a dreapta Lui si cine nu.
Dumnezeu sa va binecuvanteze cu toata Iubirea Lui , cu care va imbratisez si eu.
2Timotei
cap.2.
"10. De aceea rabd totul pentru cei alesi, pentru ca si ei sa capete mantuirea care este in Hristos Isus, impreuna cu slava vesnica.
11. Adevarat este cuvantul acesta: daca am murit impreuna cu El, vom si trai impreuna cu El.
12. Daca rabdam, vom si imparati impreuna cu El. Daca ne lepadam de El, si El Se va lepada de noi.
13. Daca suntem necredinciosi, totusi El ramane credincios, caci nu Se poate tagadui singur.
14. Adu-le aminte de aceste lucruri si roaga-i fierbinte, inaintea lui Dumnezeu, sa se fereasca de certurile de cuvinte, care nu duc la alt folos decat la pieirea celor ce le asculta.
15. Cauta sa te infatisezi inaintea lui Dumnezeu ca un om incercat, ca un lucrator care n-are de ce sa-i fie rusine si care imparte drept Cuvantul adevarului. "
O zi binecuvantata impreuna cu Isus va doresc din toata inima draga mea doamna.
Trimiteți un comentariu