"Isus Insusi a zis:"Cand vrei sa te rogi,intra in camera ta,inchide usa si roaga-te in ascuns Parintelui ceresc"(Matei6,6).
Numai dupa ce te "indepartezi" de fapturi si te "inchizi" in interiorul tau, te poti apropia de Dumnezeu.
Iata cum ne apropiem de Dumnezeu, dupa invatatura Sfantului Ioan al Crucii:
"Cauta-l prin credinta si iubire,fara a cauta vreo satisfactie proprie",
adica sa-L cauti pe Dumnezeu si nu pe tine insuti sau placerea ta, ci sa cauti sa-i fi placut Lui.
In general, oamenii au o idee destul de imperfecta despre relatiile lor cu Dumnezeu.
Se roaga lui Dumnezeu numai pentru a obtine ajutorul Lui,acele lucruri pe care ei nu le pot castiga singuri.Si daca nu obtin ce vor,isi pierd rabdarea si increderea.Cat de falsa este ideea lor despre Dumnezeu!
Caci nu este El la ordinele noastre, ci noi suntem la ordinele Lui.
Dumnezeu este totul, iar noi suntem nimic;El este centrul universului,nu noi.
Perfectiunea si sfintenia noastra consta in a implinirea vointei
lui, prin unirea cu El.
El este in noi, si noi in El.
Nu noi fixam legile perfectiunii si ale fericirii noastre, ci El.
Noi nu putem fi cu adevarat fericiti, decat atunci cand suntem uniti cu El prin iubire-cauza si scopul existentei noastre.Chiar si aici pe pamant,adevarata fericire consta in a fi uniti cu Dumnezeu.
Iar aceasta fericire ne-o castigam atunci cand cautam sa-i placem lui Dumnezeu, implinindu-i vointa si lucrand spre marirea Lui.
Modul cel mai sigur de a deveni fericiti este de a cauta ca prin toate faptele noastre sa-L servim pe Dumnezeu, uitand de noi insine.
De aceea, zice Sfantul Ioan al Crucii,"sa-L cauti pe Dumnezeu cu credinta si cu iubire, fara a urmari propria ta placere, ci placerea Lui".
O, cat de mult ii place Domnului rugaciunea unei inimi detasate de sine insusi, si care nu cauta altceva decat sa-i placa Lui,caci , intr-adevar
El merita acest omagiu sincer al creaturii Sale!
Sfantul Ioan al Crucii ne invata sa ne rugam " cu credinta si iubire".
Credinta pentru el este o adeziune obscura, dar sigura la cuvantul lui Dumnezeu prin care El ni se descopera ca este atat de Bun, de Puternic si de Milostiv.
Credinta este impreunata cu iubire, caci Creatorul cel puternic, si bun ,si milostiv, merita toata iubirea mea.Credinta ni-L arata pe Dumnezeu ca fiind Binele nostru suprem, iar iubirea-mai ales cea contemplativa-, ne face sa-L experimentam pe Dumnezeu, sa-i simtim bunatatea.
Iubirea e cu atat mai perfecta, cu cat Il cauta direct pe Dumnezeu ,si nu darurile Sale.Il iubesc pe Dumnezeu pentru ca e nemarginit de bun si vrednic de iubire si nu pentru folosul ce-L pot avea de la El.
Rugaciunea noastra sa fie asa cum ne-a invatat Isus in "Tatal nostru".
Sa avem in vedere inainte de toate ceea ce spunem prin cuvintele"Sfinteasca-se numele Tau, vie imparatia Ta, fie voia Ta" , si numai pe urma sa cerem " painea noastra cea de toate zilele".
Dar noi suntem ispititi sa punem pe primul plan "painea noastra".
Totusi, sa nu ne pierdem curajul, ci sa ne perfectionam felul nostru de a ne ruga, pentru ca" iubirea sa ne permita ca sa gustam ceea ce ne invata credinta".
"Si atunci, zice Sfantul Ioan al Crucii, il vei simti pe Dumnezeu in ascuns, il vei iubi si gusta...mai presus de tot ceea ce se poate numi si simti..."
Prin cunoastere(credinta) si prin iubire,ne apropiem de simtim de Dumnezeul cel prezent si ascuns in noi.Dar aceasta cunoastere si iubire-exercitate prin rugaciune si meditatie, nu vor ajunge la deplina desavarsire,decat prin lepadarea de sine si renuntarea la fapturi.
Sufletul are nevoie de doua aripi pentru a se inalta pana la unirea sa cu Dumnezeu.Aceste aripi sunt:
mortificare si meditatia, sau cu alte cuvinte, detasarea de fapturi si rugaciunea.
"Deci , haide suflete, zice Sfantul Ioan al Crucii, deoarece stii ca Preaiubitul tau locuieste ascuns in tine, cauta sa te ascunzi cu El, si in interiorul tau te vei uni cu El si-I vei simti iubirea".
-fragment desprins din cartea
"Adevarata viata spirituala-intimitatea cu Dumnezeu dupa Sfantul Ioan al Crucii"
scrisa de Pr.canonic Nicolae Pura.
Numai dupa ce te "indepartezi" de fapturi si te "inchizi" in interiorul tau, te poti apropia de Dumnezeu.
Iata cum ne apropiem de Dumnezeu, dupa invatatura Sfantului Ioan al Crucii:
"Cauta-l prin credinta si iubire,fara a cauta vreo satisfactie proprie",
adica sa-L cauti pe Dumnezeu si nu pe tine insuti sau placerea ta, ci sa cauti sa-i fi placut Lui.
In general, oamenii au o idee destul de imperfecta despre relatiile lor cu Dumnezeu.
Se roaga lui Dumnezeu numai pentru a obtine ajutorul Lui,acele lucruri pe care ei nu le pot castiga singuri.Si daca nu obtin ce vor,isi pierd rabdarea si increderea.Cat de falsa este ideea lor despre Dumnezeu!
Caci nu este El la ordinele noastre, ci noi suntem la ordinele Lui.
Dumnezeu este totul, iar noi suntem nimic;El este centrul universului,nu noi.
Perfectiunea si sfintenia noastra consta in a implinirea vointei
lui, prin unirea cu El.
El este in noi, si noi in El.
Nu noi fixam legile perfectiunii si ale fericirii noastre, ci El.
Noi nu putem fi cu adevarat fericiti, decat atunci cand suntem uniti cu El prin iubire-cauza si scopul existentei noastre.Chiar si aici pe pamant,adevarata fericire consta in a fi uniti cu Dumnezeu.
Iar aceasta fericire ne-o castigam atunci cand cautam sa-i placem lui Dumnezeu, implinindu-i vointa si lucrand spre marirea Lui.
Modul cel mai sigur de a deveni fericiti este de a cauta ca prin toate faptele noastre sa-L servim pe Dumnezeu, uitand de noi insine.
De aceea, zice Sfantul Ioan al Crucii,"sa-L cauti pe Dumnezeu cu credinta si cu iubire, fara a urmari propria ta placere, ci placerea Lui".
O, cat de mult ii place Domnului rugaciunea unei inimi detasate de sine insusi, si care nu cauta altceva decat sa-i placa Lui,caci , intr-adevar
El merita acest omagiu sincer al creaturii Sale!
Sfantul Ioan al Crucii ne invata sa ne rugam " cu credinta si iubire".
Credinta pentru el este o adeziune obscura, dar sigura la cuvantul lui Dumnezeu prin care El ni se descopera ca este atat de Bun, de Puternic si de Milostiv.
Credinta este impreunata cu iubire, caci Creatorul cel puternic, si bun ,si milostiv, merita toata iubirea mea.Credinta ni-L arata pe Dumnezeu ca fiind Binele nostru suprem, iar iubirea-mai ales cea contemplativa-, ne face sa-L experimentam pe Dumnezeu, sa-i simtim bunatatea.
Iubirea e cu atat mai perfecta, cu cat Il cauta direct pe Dumnezeu ,si nu darurile Sale.Il iubesc pe Dumnezeu pentru ca e nemarginit de bun si vrednic de iubire si nu pentru folosul ce-L pot avea de la El.
Rugaciunea noastra sa fie asa cum ne-a invatat Isus in "Tatal nostru".
Sa avem in vedere inainte de toate ceea ce spunem prin cuvintele"Sfinteasca-se numele Tau, vie imparatia Ta, fie voia Ta" , si numai pe urma sa cerem " painea noastra cea de toate zilele".
Dar noi suntem ispititi sa punem pe primul plan "painea noastra".
Totusi, sa nu ne pierdem curajul, ci sa ne perfectionam felul nostru de a ne ruga, pentru ca" iubirea sa ne permita ca sa gustam ceea ce ne invata credinta".
"Si atunci, zice Sfantul Ioan al Crucii, il vei simti pe Dumnezeu in ascuns, il vei iubi si gusta...mai presus de tot ceea ce se poate numi si simti..."
Prin cunoastere(credinta) si prin iubire,ne apropiem de simtim de Dumnezeul cel prezent si ascuns in noi.Dar aceasta cunoastere si iubire-exercitate prin rugaciune si meditatie, nu vor ajunge la deplina desavarsire,decat prin lepadarea de sine si renuntarea la fapturi.
Sufletul are nevoie de doua aripi pentru a se inalta pana la unirea sa cu Dumnezeu.Aceste aripi sunt:
mortificare si meditatia, sau cu alte cuvinte, detasarea de fapturi si rugaciunea.
"Deci , haide suflete, zice Sfantul Ioan al Crucii, deoarece stii ca Preaiubitul tau locuieste ascuns in tine, cauta sa te ascunzi cu El, si in interiorul tau te vei uni cu El si-I vei simti iubirea".
-fragment desprins din cartea
"Adevarata viata spirituala-intimitatea cu Dumnezeu dupa Sfantul Ioan al Crucii"
scrisa de Pr.canonic Nicolae Pura.
si cat de departe sunt toate astea de retorica aproape erotica a altor sfinti si mai ales sfinte.
RăspundețiȘtergereadevarul e ca Dumnezeu se pliaza mintii noastre, ramanand totusi El insusi in insondabilul si necreatul Sau.
apreciez mai mult ascetica asta mai rece si sobra decat metaforele conjugale care fac din Dumnezeu un fel de sot ideal conceput de cele care n-au vrut sa treaca prin purgatoriul unei casnicii umane.
Vasy,am sa-ti raspund prin cuvintele unui fragment din aceeasi carte:
RăspundețiȘtergere"Conceptul de mire atribuit lui Isus, pentru Sfantul Ioan al Crucii nu e numai o figura poetica.Pentru el,Isus este Mire in sensul real in care Isus este Capul trupului mistic,unit cu toate sufletele.Atat doar ca atunci cand se vorbeste de Isus ca Mire, se intelege unirea Lui mistica cu un anumit suflet,facand momentan abstractie de corpul Sau mistic intreg, din care fiecare suflet face parte.Este vorba de comuniunea de viata intre Isus si suflet.
Desigur, nu toate sufletele Il vor reproduce pe Isus in acelasi fel, deoarece, precum "se deosebeste stea de stea" si precum"floare de floare se deosebeste", asa si "suflet de suflet" se deosebeste in viata supranaturala,ba chiar mai mult inca,fiecare suflet este cunoascut de Dumnezeu in mod singular, si in acelasi mod singular este si iubit, inzestrat si calauzit. De aceea, fiecare suflet poate sa spuna cu toata convingerea:
"Nimeni nu poate fi pentru Isus, ceea ce trebuie sa fiu eu pentru El".
O zi frumoasa si binecuvantata iti doresc Vasy ! :)
O zi extraordinar de furmoasă îţi doresc, Mmary...
RăspundețiȘtergereCristian, frumusetea si iubirea sa fie prezente permanente in sufletul tau...:)
RăspundețiȘtergereMmary: cata liniste! ...
RăspundețiȘtergereCand vreau sa ma golesc de greutatile zilei, vin aici! Stau cateva minute - uneori chiar mult mai mult, rasfoiesc pagini de aur si ma incarc!!!
Iti multumesc! :)
O zi perfecta!
Orianda,iti multumesc pentru cuvintele frumoase...ma bucura sa stiu ca sufletul meu revarsa liniste spre alte suflete...
RăspundețiȘtergereTe astept de fiecare data cu mare drag...
Dumnezeu sa-ti binecuvanteze sufletul frumos cu toata splendoarea iubirii Sale ! :)
Draga mea in sfarsit acum 3 ore am rezolvat cu achizitia unui alt calculator si ma rog Domnului sa mearga mai bine, Mi-am propus ca duminica sa fie un apel la rugaciune, pe blogul meu si-mi pare rau ca am ratat o duminica, sper sa intru in normal cu postarile si comentariile la prietenii mei.
RăspundețiȘtergereO noapte plina de razele iubirii LUI iti doresc
Imi place ca ai inceput postarea cu ceea ce ne spune Isus despre rugaciune ( Mat6;6), Este f frumoasa literatura crestina dar trebuie cernuta intotdeauna prin cuvintele bibliei ,ca am intalnit si carti scrise de teologi dar contin altfel de invataturi.
RăspundețiȘtergereDoamna Elena, sper sa va functioneze bine calculatorul si sa nu ne mai parasiti...
RăspundețiȘtergereE binevenit apelul la Rugaciune in zilele de Duminica ,am sa preiau si eu ideea...Duminica este ziua Domnului si se cuvine s-o cinstim...
Si eu va doresc o noapte plina de razele iubirii Lui, pentru ca vreau sa ne intalnim impreuna in aceeasi Lumina...
Kis, in cartile care-mi plac, in cele in care m-am regasit, in cele care palpita de o iubire autentica pentru Isus,am intalnit mereu aceeasi flacara care arde intens ,fara a se mistui...cand te afli in bratele iubirii divine inveti sa recunosti ceea ce e autentic si fara sa mai stai pe ganduri te arunci in acest Foc al iubirii...si arzi...si totusi nu te mistui...:)
RăspundețiȘtergereUn om care are in suflet iubire pentru frumos si adevar stie intotdeauna sa aleaga,sa discearna,din multitudinea de invataturi.
RăspundețiȘtergereO alegere excelenta!
Eu cred, ca daca am avea inimile sincere si curate ca ale copiilor vom intelege mult mai repede ceea ce Domnul vrea de la noi.
Carmen,rostesti cuvinte pline de intelepciune.
RăspundețiȘtergereDumnezeu ne spune mereu ce vrea de la noi:
"Sa-L iubim pe El, si prin el sa iubim TOT, cu inimi de copil"...:)