27 mai 2014

Pentru a-l cunoaşte pe Isus trebuie să i ne rugăm, să-l celebrăm şi să-l imităm

 
Pentru a-l cunoaşte pe Isus nu este suficient studiul, nu sunt suficiente ideile, ci trebuie să i ne rugăm din suflet, să-l celebrăm şi să-l imităm, a spus Papa Francisc la Sf. Liturghie celebrată în Capela Casei Sf. Marta din Vatican. De asemenea, Papa i-a invitat pe toţi să citească Evanghelia pe care s-a depus praful pentru că nu este niciodată deschisă.

 
Plecând de la fragmentul evanghelic de la Ioan (14,1-6) în care Isus îi spune apostolului Toma „Eu sunt calea, adevărul şi viaţa”, Papa Francisc a spus: „cunoaşterea lui Isus este lucrul cel mai important al vieţii noastre”. De asemenea, Sfântul Părinte a întrebat: „Cum putem să-l cunoaştem pe Isus? Cineva va spune: «Studiindu-l, părinte. Trebuie să-l studiem mult!» Este adevărat! Trebuie să studiem catehismul, este adevărat”, însă doar studiul nu este suficient pentru a-l cunoaşte pe Isus: „Unii au această fantazie a ideilor, că doar ideile conduc la cunoaşterea lui Isus”, a subliniat acesta. „Chiar şi între primii creştini unii credeau aceste lucru”, iar la final rămâneau captivi ideilor lor.

„Ideile singure nu dau viaţă şi cine merge pe acest drum al ideilor sfârşeşte într-un labirint din care nu mai iese. De aceea, încă de la începutul Bisericii au existat ereziile. Ereziile sunt încercarea de a înţelege cu mintea noastră şi în lumina noastră cine este Isus. Un mare scriitor englez spunea că erezia este o idee care a înnebunit. Aşa este! Când ideile sunt singure înnebunesc… Nu este aceea calea!”

Pentru a-l cunoaşte pe Isus, a spus Papa, trebuie să deschidem trei porţi:

„Prima poartă: să ne rugăm lui Isus. Ştiţi că studiul fără rugăciune este inutil. Să-l rugăm pe Isus pentru a-l cunoaşte mai bine. Marii teologi fac teologie în genunchi! Prin studiu, prin rugăciune, ne apropiem puţin… Dar fără rugăciune nu-l vom cunoaşte niciodată pe Isus. Niciodată! A doua poartă: celebrarea lui Isus! Celebrarea lui Isus în sacramentele sale, deoarece prin ele ne dă viaţa, forţa şi mâncarea, ne dă liniştea, alianţa şi misiunea. Fără celebrarea sacramentelor nu putem ajunge să-l cunoaştem pe Isus. Acest lucru este specific Bisericii: celebrarea. A treia poartă: imitarea lui Isus. Să luăm Evanghelia: ce a făcut el, cum era viaţa sa, ce ne-a spus, ce ne-a învăţat şi să încercăm să-l imităm”.

„Să intri pe aceste trei porţi”, a spus Papa Francisc, înseamnă „să intri în misterul lui Isus”. Doar „dacă suntem capabili să intrăm în misterul său putem să-l cunoaştem pe Isus”. Însă nu trebuie să ne temem să intrăm în misterul lui Isus. „Acesta înseamnă să ne rugăm, să celebrăm şi să imităm. Astfel vom găsi cale pentru a merge la adevăr şi viaţă”:

„Astăzi, în timpul zilei, putem să ne gândim cum merge poarta rugăciunii în viaţa noastră: dar rugăciunea inimii, nu cea de papagal! Cum funcţionează rugăciunea inimii? Cum funcţionează celebrarea creştină în viaţa mea? Cum merge imitarea lui Isus în viaţa mea? Cum trebuie să-l imit? Într-adevăr, nu-ţi aminteşti, pentru că Evanghelia este plină de praf, deoarece nu mai este deschisă! Ia Evanghelia, deschide-o şi vei afla cum să-l imiţi pe Isus! Să ne gândim la aceste trei porţi care există în viaţa noastră!”

17 mai 2014

Cum ne vrea Dumnezeu ?!?

" Trebuie sa privegheati mereu si sa fiti pregatiti.Sa aveti mereu salele incinse si lampile aprinse precum aceia care dintr-o clipa intr-alta trebuie sa plece si sa alerge in intampinarea cuiva ce sta sa vina.
Nu fiti necinstiti precum samsarii sau precum avocatii care iau apararea a doi musterii ce se confrunta, nu fiti falsi precum mai marii vremii, care in fata-i spun unuia si  altuia "prieten" , dar in fapt ii sunt vrajmasi unuia si celuilalt.Nu va ganditi  ca puteti fi cu doua fete.
Dumnezeu nu poate fi luat in ras si nici inselat.Purtati-va cu oamenii cum va purtati cu Dumnezeu, caci orice ofensa adusa omului este in fapt adusa lui Dumnezeu.Cautati sa faceti ca Dumnezeu sa vada in voi ceea ce vreti voi sa pareti inaintea oamenilor.

Fiti smeriti.Nu puteti sa-i reprosati Invatatorului vostru ca n-ar fi. Eu va dau pilda. Faceti si voi ce fac Eu.Fiti umili, blanzi, rabdatori.Asa se cucereste lumea, nu prin silnicie si cu forta.Intrebuintati silnicia si forta numai impotriva viciilor voastre.Smulgeti-le din radacina, chiar daca aceasta ar insemna sa va sfasiati inima. V-am spus acum cateva zile sa luati seama la privirile voastre, dar nu stiti face aceasta.Eu va spun ca mai bine ar fi  ca , scotandu-va ochii cei lacomi, sa nu mai vedeti decat sa deveniti desfranati.

Fiti sinceri. Eu sunt Adevarul.Fiti cinstiti atat in ceea ce le priveste pe cele inalte, cat si pe cele omenesti. Voiesc ca voi sa fiti cinstiti ca Mine.
De ce m-ati amagi pe Mine,pe frati  ori pe aproapele? De ce v-ati juca de-a inselaciunea? Ce,la cat sunteti de orgoliosi, nu aveti voi mandria sa spuneti:

<< Nu vreau sa fiu aflat drept mincinos>>?

Fiti cinstiti si cu Dumnezeu.Credeti ca-l puteti insela cu indelungi rugaciuni facute de ochii lumii? Ah, sarmanii mei Fii! Dumnezeu vede inima!

Fiti curati in a face binele, chiar si atunci cand dati pomana.Un vames a stiut sa fie astfel chiar inainte de a se converti.De ce n-ati fi si voi in stare de aceasta? Da, te laud , Matei, pentru curata-ti ofranda saptamanala, despre care numai Eu si Tatal stiam ca de la tine vine si te dau drept pilda.Si aceasta este castitate, prieteni.
Castitate este faptul de a nu dezvalui bunatatea dupa cum nu v-ati dezgoli fiica tanara inaintea multimii.
Fiti feciorelnici atunci cand faceti binele.
Feciorelnica este fapta cea buna cand nu se amesteca cu setea de a primi lauda sau de a dobandi respect sau cu vreo scanteie de trufie.

Nu judecati, ah , nu judecati! De putina vreme sunteti cu Mine si totusi ati vazut de cate ori Eu, nevinovat fiind, am fost pe nedrept judecat gresit si invinuit de pacate nesavarsite.Judecata nedreapta este o ofensa si numai cel care este sfant nu raspunde la ocara ocarand.De aceea, feriti-va sa-i defaimati pe altii pentru a nu fi la randu-va defaimati.

Astfel nu veti pacatui nici fata de iubire, nici fata de sfanta, draga ,blanda smerenie, vrajmasa Satanei impreuna cu curatia.

Iertati, iertati mereu.Spuneti asa:

"Iert ,o, Parinte, pentru a fi iertat de Tine de nenumaratele mele pacate".

Deveniti mai buni ceas de ceas, cu rabdare, cu tarie, cu eroism.

Cine a spus ca nu-i greu sa devii bun? Mai mult, va spun ca lucru mai greu nici nu este. Insa rasplata pentru aceasta este Cerul si prin urmare aceasta jertfa merita osteneala.

Iubiti.Ah, ce vorbe sa va spun oare pentru a va convinge sa traiti in iubire? "

Acestea sunt cuvintele Domnului nostru , Isus, in cartea Mariei Valtorta " Evanghelia asa cum mi-a fost revelata" .

13 mai 2014

Sfantul Francisc de Sales : Trebuie sa ne impotrivim ispitelor mici


Cu toate ca trebuie sa combatem ispitele mari cu un curaj neinfricat si cu toate ca victoria pe care o castigam  ne este nespus de folositoare, totusi se intampla sa avem mai mult castig combatandu-le pe cele mici; caci, dupa cum cele mari le intrec pe celelalte prin calitate, cele mici , la randul lor,le intrec, incomparabil mai mult, prin numar, astfel incat victoria asupra acestora poate sa se compare cu victoria asupra acelora.Lupii si ursii sunt, fara indoiala , mai periculosi decat mustele, totusi nu ne supara si nu ne plictisesc asa de mult si nici nu ne pun la incercare asa de mult rabdarea ca acestea.

Este lucru foarte usor sa te feresti de omor, dar este lucru greu sa te feresti de manii, ale caror ocazii ti se prezinta la fiecare pas.Este lucru foarte usor pentru un barbat sau pentru o femeie sa nu cada in adulter, dar nu este lucru usor sa te feresti de a-ti face ocheade, de a da si de a primi iubirea, de a procura emotii si mici favoruri, de a spune si de a primi cuvinte de magulire.

Este lucru foarte usor de a nu da un rival barbatului sau o rivala nevestei in ceea ce priveste trupul, dar nu este tot atat de usor in ceea ce priveste pericolul inimii; este foarte usor sa nu pangaresti patul conjugal, dar e foarte greu sa nu jignesti iubirea conjugala; este foarte lesne sa nu iei averea altuia, dar e greu sa nu-ti faca cu ochiul si sa n-o doresti;este foarte usor sa nu dai  marturie stramba la judecata, dar e greu sa nu minti deloc in conversatie; este foarte usor sa nu te imbeti, dar e greu sa fii sobru; este foarte usor sa nu doresti moartea nimanui, dar e greu sa nu-i doresti nici un neajuns; este foarte usor sa nu-l defaimezi pe aproapele tau, dar este greu sa nu-l dispretuiesti.

In rezumat, toate ispitele mici de manie , de banuieli, de gelozie, de invidie , de dragoste trecatoare, de zburdalnicii, de vanitati , de nesinceritate, de mofturi, de prefacatorii, de ganduri urate sunt exercitarile obisnuite ale celor mai evlaviosi si mai hotarati; de aceea , draga Filotee,e necesar sa ne  pregatim cu mare grija si sarguinta pentru aceasta lupta; fii sigura ca toate biruintele pe care le vei dobandi impotriva acestor mici dusmani vor fi tot atatea pietre pretioase asezate in coroana de glorie pe care Dumnezeu ne-o pregateste in Paradisul sau. Iata de ce sustin ca , pana sa ne luptam bine si cu barbatie impotriva ispitelor mari , daca vor veni, trebuie sa ne aparam bine si cu sarguinta de aceste atacuri mici si neinsemnate.



 Ei bine, in ceea ce priveste micile ispite de vanitate, de banuiala, de manie, de gelozie, de invidie,de dragoste si alte inselatorii de felul acestora care, ca niste muste si musculite, trec pe dinaintea ochilor nostri si ne inteapa fie pe obraz , fie pe nas, fiindca este cu neputinta sa fii cu totul scutit de deranjul lor, cea mai buna rezistenta pe care le-o putem face este de a nu ne tulbura sau agita din pricina lor; caci toate acestea nu-ti pot cauza nici o paguba, numai cu conditia sa fii bine hotarat sa-i slujesti lui Dumnezeu.

Dispretuieste deci aceste mici atacuri si nu le da macar importanta de-a te gandi la ce vor sa-ti spuna, ci lasa-le sa-ti zbarnaie pe langa urechi cat vor voi si sa alerge ici-colo, in jurul tau, cum faci cu mustele; iar cand vor veni sa te piste si le vei simti oprindu-se in inima ta, sa nu faci altceva decat , pur si simplu, sa te scoli, nu pentru a te lupta cu ele, nici pentru a le raspunde, ci pentru a savarsi acte contrare lor, indeosebi acte de iubire fata de Dumnezeu.Caci , crede-ma, nu te agita in a voi sa-i opui virtutea contrara ispitei pe care o simti, pentru ca aceasta ar insemna aproape ca vrei sa stai la discutie cu ea; dar, dupa ce ai facut o fapta dintr-o virtute direct opusa, daca vei avea ragazul de a recunoaste calitatea ispitei, iti vei intoarce pur si simplu inima spre Isus Cristos rastignit, iar printr-un act de iubire ii vei saruta picioarele.

Acesta este mijlocul cel mai bun pentru a-l invinge pe dusman, atat in ispitele mici, cat si in cele mari; caci iubirea lui Dumnezeu, continand in ea toate perfectiunile tuturor virtutilor si intr-un grad mai inalt decat virtutile insesi, este , de asemenea, un mai puternic remediu impotriva tuturor viciilor. Daca in toate ispitele sufletul tau se va obisnui sa recurga la acest remediu, nu va fi nevoit sa priveasca si sa cerceteze ce ispite are; ci , cu toata simplitatea, simtindu-se tulburat, va recurge la acest remediu sigur, remediu care, in afara de aceasta, este asa de temut pentru duhul raului, incat, vazand ca ispitele sale ne provoaca la iubirea lui Dumnezeu,inceteaza de a ne mai ispiti.

Iata ce era de spus in privinta ispitelor mici si dese: cine ar voi sa se ocupe de ele cu de-amanuntul si-ar pierde vremea si n-ar reusi nimic.

sursa: Sf. Francisc de Sales - "Introducere in viata evlavioasa"

 Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va ocroteasca!